placenta ligt voor de baby, wanneer kun je de baby dan voelen?

A

Anoniem

Guest
hallo dames,
Ik ben 17w3dg zwanger van mijn derde kindje. Ik had gehoopt dit keer de baby 'sneller' te voelen omdat ik al weet waar ik op moet letten. Nu liet de verloskundige me echter weten dat de placenta voor de baby ligt, en dat het dus nog wel een tijdje kan duren voordat ik wat voel.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het juist zo'n fijn, vertrouwd en geruststellend gevoel. En nu maak ik me toch zorgen dat ik niets voel, ook al is het nog vroeg.
gr,
yvette

Mijn placenta ligt ook aan de buikzijde.
Ik voel de baby duidelijk vanaf 20 weken, maar hiervoor heb ik het ook al gevoeld.
Het is mijn eerste zwangerschap.
Ik hoop voor je dat je de kleine snel kan voelen.

Groetjes, Sarah

Hoi,

Ben zwanger van mijn eerste kindje. En heb mijn placenta
ook aan de voorkant zitten.. Ik voelde met ongeveer 19
weken de kleine bewegen... Hoop dat je je kindje ook snel voelt..

Liefs lies (  27.1 week zwanger)

Ik ben 22 weken en ik voelde hem/haar rond 20/21 weken.
En het wordt steeds duidelijker. Maar nog niet supergoed hoor.
En daarvoor voelde ik het alleen wat borrelen en kriebelen.
Heb ook een voorliggende, maar is wel mijn 1ste kindje.
Ze zeggen dat je als je al eerder zwanger bent geweest de volgende keer het eerder voelt, dus misschien heb je geluk.
Maar ik zou van 20n weken uitgaan. Dan kan het ook niet tegen vallen.

Bij mijn eerste lag de placenta ook voor en toen voelde ik hem in ongeveer week 22 geloof ik... Nu ligt ie achter én is het mijn tweede en voelde ik hem in week 17...

Hallo,
Mijn placenta ligt rechtsvoor, maar heb leven sinds week 13-14. Dit is dan ook wel mijn 3e zwangerschap, dus dan voel je het allemaal wel wat eerder, denk ik. Sinds week 19 voel ik het kindje dagelijks. Daarvoor was het wat onregelmatig naar mijn idee.
Groetjes, Yoeke

Hoi Yvette,

Ik ben nu 22 weken zwanger van mijn eerste en heb ook een placenta aan de voorzijde.

Ik vind het nog moeilijk om te onderscheiden wanneer ik mijn kindje voel en wanneer het mijn darmen zijn. Mijn darmen kunnen namelijk ook goed tekeer gaan.
Toen ik vorige week mijn 20 weken echo had, zat ons ventje flink te schoppen maar ik voelde het niet! Dat was dus best raar.
Ik heb het idee dat ik hem af en toe wel voel. En dat is sinds een week of zo. Maar het is nog niet op regelmatige tijden.

Wacht dus rustig af. Het komt vanzelf wel.

Groetjes,
Maike

Hi Yvette,

Ik ben zwanger van de tweede en heb ook de placenta aan de voorkant. Ik voel de kleine vanaf week 18, maar zeer onregelmatig en ook vaak maar erg kort. Na 2 of 3 schopjes is het weer voorbij. Ik ben nu 21 weken en het is nog niet erg veranderd. Ik voel het wel beter als ik op mijn zij lig in bed.

Succes,
Janneke

Terug
Bovenaan