placenta ligt voor de baby, wanneer kun je de baby dan voelen?

Hoi,

Hier ook een placenta-voorligger. Inderdaad kon ik darm-gerommel en schopjes niet onderscheiden en kon pas echt zeggen "ja, dit is hem/haar" rond week 23.

Inmiddels is er geen ontkennen meer aan en gaat alles tekeer als hij/zij schopt.

Geniet er lekker van, voordat je het weet is het weer voorbij.

Groetjes,

Annemarie
39 weken zwanger

Hallo,

ook ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen en voelde vanaf 19 weken pas iets waarvan ik dacht dat het de baby was. Met 20 weken werd het duidelijker en wist ik zeker dat het inderdaad de baby was en niet mijn darmen. Vanaf 20 weken voelde ik dus wat kleine schopjes en beweging maar alleen af en toe en zeker niet lang achter elkaar.

Nu ben ik 24 weken en voel ik heel duidelijk wanneer die kleine meid schopt! Ik voel het niet vaak en ook niet lang achterelkaar, maar het is wel steeds duidelijker te voelen.

Even geduld dus nog voor je. Geniet er vooral van!

Tamar

Hallo, ik had ook een voorliggende placenta, en voelde Mila rond 20-21 weken. Je moet dus nog even geduld hebben waarschijnlijk.

Ik heb ook nooit een voetje kunnen pakken, of kunnen zien etc.
Het bleek bij gebubbel en geduw van binnen.
Denk dat het heel anders voelt als je placenta achter ligt, van horen zeggen van vriendinnen.

Succes met je zwangerschap.
Groetjes,
Sannes
mv Mila 19-2-2006

mijn placeta lag ook voor en ik voelde het pas met 23 weeken dus liefs jolanda

Hoi Yvette,

mijn placenta ligt ook voor, maar ik voelde de baby al met twaalf weken. Het scheelt heel erg per persoon hoe goed je het voelt. Ik ben normaal gesproken vrij slank en dan schijn je het allemaal wat eerder te voelen.

Groetjes van Marloes

Hoi Yvette,
Ik ben ook zwanger van mijn derde kindje en heb ook een voorliggende placenta
Ik voelde het kindje rond de 17 wkn, maar dat komt vooral
omdat het een heel druk kindje is. De 20 wkn echo ging daarom ook moeizaam.
Maar bij mijn tweede zwangerschap had ik ook een voorliggende placenta
en haar voelde ik pas met 22 wkn bewegen.
Ik hoop dat je snel beweging gaat voelen!
Liefs Daan

hoi

ik heb de placenta ook voor liggen en ik heb mijn wondertje gisteren voor het eerst gevoeld. en vandaag al weer twee keer. zal wel een druktemaker zijn hihi.
ik ben nu 17 wkn+ 2 dgn.
had het nog lang niet verwacht,
maar ik ben een darmpatient en kan het dus goed uit elkaar houden.
zo bijzonder!!!

liefs angela

Hoi allemaal,

Eind februari (ik heb het even opgezocht: op 23 februari om precies te zijn) is ook over dit onderwerp een topic gepost met allerlei reacties. Misschien ook interessant om even te kijken.

Zelf heb ik ook de placenta aan de voorkant liggen, ik voelde wel wat plopjes af en toe rond de 20 weken, wel duidelijk anders dan darmrommeltjes, maar ik voelde pas echt iets in week 25: een draaiiing. Op de 20 weken echo was de baby heel actief, maar dat voelde ik helemaal niet! Dus het zegt niet veel, als je niks voelt. Nu ben ik 32 weken en ik voel inmiddels elke dag wel wat, maar alleen 's avonds. En nog steeds niet overdreven veel geschop of iets dergelijks. Mijn verloskundige zegt dat het, los van de voorliggende placenta, ook aan het kindje zelf ligt, het kan ook nog eens gewoon wat rustiger zijn dan andere kindjes.  Wel jammer dat ook mijn partner nu ook niks kan horen door een toiletrol of zo, maar we horen wel bij de verloskundige het hartje elke keer steeds, dus ik voel me gerust genoeg.

Ik zou me dus geen zorgen maken als je het ook nog niet  zou voelen  in week 20 ofzo.

Groets, Sara (32 wk)

Terug
Bovenaan