Placenta praevia

Geen ervaring, maar wil je sterkte wensen. Zeg ik het goed…wordt het dan een keizersnede?Hoe dan ook, succes en sterkte !

Hier wel een gevalletje. Vanaf 20 weken pas ontdekt daarna vanaf 24 weken continu ziekenhuis in en uit vanwege bloedingen. Volledig bedrust. Met alleen na de wc en douchen. Kans op vroeggeboorte enorm groot. Moesten rekening houden dat het helemaal verkeerd ging aflopen. Uiteindelijk met 35 weken bevallen van gezonde zoon wel gewoon natuurlijk omdat het net 1.5 cm van de uitgang af was. Het is een beetje horror verhaal maar ik hoor er ook genoeg die nergens geen problemen mee hebben gehad en pas op eind zijn bevallen. Kan beide kanten op 

Je krijgt dan een keizersnede en de kans op bloeden tijdens je zwangerschap is erg groot. Ook kan je het advies krijgen om op een gegeven moment geen seks (penetratie voornamelijk) te hebben

Dan zit je nog vroeg in de zwangerschap! Bij mij is het met 20 weken echo ontdekt. Ik ben nu 28 weken en heb eigenlijk nergens last van. Ik krijg met 32 weken een extra echo om te kijken hoe de ligging dan is. Mijn verloskundige zei bij 20 weken al dat ik mij er niet veel zorgen over moest maken omdat bij het grotendeel van de zwangerschappen tijdens het groeien van de buik het gwn weer van de baarmoedermond af groeit. Als je op internet over de aantallen leest wordt dit inderdaad beaamt. Je kan natuurlijk altijd pech hebben, maar ik zou er niet vanuit gaan!

Terug
Bovenaan