placenta uitpersen

Ik hoorde laatst dat je na de bevalling nog ff de placenta mag uitpersen. Nou vind ik dit op zich nog best logisch, maar het is niet iets waar je van tevoren over nadenkt en er wordt eigenlijk ook niks over gezegd van tevoren. Dat vind ik wel vreemd.
Ik was er namelijk vanuit gegaan dat als je je kind eruit hebt geperst je echt klaar bent en kunt uitrusten en misschien zelfs wel genieten.

Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.

 
hallo,
ik denk dat hierby nog vele vrouwen een glimlach op hun gezicht
krygen als ze je bericht lezen..
ik heb twee zoontjes en eigelyk heb ik byna niks gemerkt van die placenta
die je er nog "uit moet persen"
't stelt echt niet zoveel meer voor na het zware bevallingswerk,
ik beviel in een hospitaal en de gyneacologe duwde gewoon één keertje op myn
buik en toen floepte die placenta er gewoon uit!
maar oke,als het mis gaat en hy wil er niet uit,dat vind ik véél erger
want dan moet je onder narcose en halen ze hem manueel..
maar meestal gaat het goed,
maak je dus maar geen zorgen en geniet van je zwangerschap!
groetjes
 
hoi,

ook ik heb er nix van gemerkt, je bent zo blij dathet gelukt is, e vaak bezig metvanjekindje genieten dat je het echt niet doorhebt, inderdaad tenzij het misgaat maar daar moet je nooit vanuit gaan.
groetjes brenda
 
Ik wil jullie niet bang maken hoor, maar soms gaat dat echt niet zo makkelijk.
Ik heb genoeg verhalen gehoord dat de placenta niet los wilde en dat de vrouw toen alsnog naar het ziekenhuis moest met spoed en onder nacose werd verwijderd.
Mijn placenta ging er ook niet zo makkelijk uit. De verloskundige heeft er echt heel hard aan moeten trekken en ik had ook geen naweeen meer, dus moest uit mijn eigen kracht volledig mee persen. Poe, wat was ik blij dat ie er uit was. Het doet op zich geen pijn. Er is eerst een baby doorgekomen dus dan stelt die plasenta niks voor, maar ja hij moet er wel uit.

Na, ja maar hopen dat het weer goed gaat. Gelukkig beval ik wel ik het ziekenhuis.

Groetjes, Ris
 
Hoi,
Net als de andere zeggen, van die placenta voel je niets. Bij mijn eerste bevalling ging hij er ook niet vanzelf uit, maar als je al in het ziekenhuis bent, hoeft dat geen probleem te zijn (bij thuisbevalling weet ik het niet). Ik kreeg gewoon een spuit om de weeen weer op te wekken (die zijn dan zo en zo veel minder heftig) en toen kwam hij er alsnog uit. Ik zou zeggen:maak je niet druk, want tegen de tijd dat jij je kindje in je armen houdt, is dat waarschijnlijk het laatste waar je aan denkt. Laat dat maar aan de verloskundige over.
Groetejes Ivy
 
Bij mij kmwa de pacenta ook heel vlot. Ik moest wel even persen, maar lang niet meer zo hard als met mijn zoontje. Toen de placenta er ook uit was, had ik echt het gevoel klaar te zijn. Ik zou me er neit te druk over maken.
groetjes
greet
 
Hoi

Bij mij ging het allemaal niet zo vlot hoor met die placenta..Ik was idd veels te druk met mijn lieve manneke en had geen concentratie meer en geen weeen om dat ding eruit te persen..Na een hele vlotte bevalling kwam dat ding maar heel langzaam, pas na een uur was hij eruit net op tijd, anders had ik die vervelende prikken gehad!
Maar dat is idd het laatste waar ik me deze keer druk om maak hoor
 
hoi

Ja dat ding moet er idd ook nog uit. Toen mijn zoontje was geboren hebben ze een spuitje in mijn been gezet zodat de placenta zou komen

6 minuten na de geboorte van mijn zoon kreeg ik nog een perswee en toen was ie eruit!

Geen zorgen over maken. Al sjij je kindje in je armen hebt maakt het je niks meer uit
 
Terug
Bovenaan