placenta uitpersen

Ook ik moest een spuit omdat ie er niet vanzelf uitkwam. Spuit is niet erg, en het persen ja dat voel je natuurlijk wel, het doet wel pijn. Maar de pijn doet je niet zo veel meer dan, je hebt wel erger gekent...
Meestal is ie er zo uit.
 
Hoi

Inderdaad je denkt er niet echt bij na!! Ik heb het ook echt wel gevoeld, de placenta was ook erg groot/zwaar. Net als mijn zoontje!! Ik had ook zoiets van hehe lange bevalling achter de rug het is klaar. En toen kwam ze ja placenta moet er nog uit. En ik had echt vraagtekens op me gezicht, dacht dat direct uitkwam met de baby. Ja erg naief misschien. En toen ging de ze nog even op me buik drukken en moest ik weer persen :-( voelde echt alsof er nog een baby uitkwam hoor!! het is natuurlijk wel bij iedereen verschillend, de een voelt er niets van de ander wel. En wat je ook leest hierboven bij sommige laat de placenta niet eens los. Niet leuk natuurlijk, maar hou wel rekening met alles!!


Gr. Nancy
 
Hoi.
Eiut persen zegt iedereen hier en ween, nou ik had gewoon een beetje buikpijn en de vk trok hem er
zo uit zonder enig perswerk ofzo.
Maar ik weet ook dat het anders kan hoor.
Maar het komt allemaal goed zolang je je er maar niet druk om maakt, er zijn allemaal mensen om je heen die weten wat ze doen, waar je ook bevalt.
veel succes. groetjes TIna
 
Hoi,

Ik ben thuis bevallen. De placenta kwam pas een uur na de bevalling. Deze moet binnen een uur komen anders moet je bij een thuisbevalling naar het ziekenhuis. Dit had ik al ergens gelezen. Dus toen de vk zei dat ie nu wel snel moest komen ben ik zo hard gaan persen (had geen persweeen meer) en zij trok aan de navelstreng. Toen was ie er zo hoor.

Syl
 
Hoi,

Hier een verhaal dat het inderdaad ook wel wat minder goed kan verlopen.
Bij mijn eerste bevalling ging het prima, vlotte bevalling (6.5 uur) en ook de placenta kwam er netjes uit zonder dat ik er wat van merkte.

Bij de tweede had ik een behoorlijk snelle bevalling (2 uur) en toen dacht ik ook dat ik klaar was maar helaas kreeg ik wel problemen met de placenta die er niet uit wilde, waarschijnlijk door de snelle bevalling niet goed losgeprikkeld. Nou de vk heeft me toen na een tijdje ook een prik gegeven om de weeen weer op te wekken en daarna eraan getrokken en toen is er dus een bloedvat geknapt waardoor ik behoorlijk wat bloed ben verloren en ik dus uiteindelijk met een ambulance met spoed naar het ziekenhuis moest. Ik mocht ook niet meer lopen dus moest op de brancard van de trap af. En toen lag ik vastgesnoerd in de ambulance met behoorlijk weeen; ook geen pretje kan ik wel vertellen.

In het ziekenhuis was het zo gepiept maar de naweeen door het bloedverlies hebben nog best lang doorgewerkt omdat ik een veel te laag hb had, waar je dus een paar maanden mee bezig bent om dat weer te herstellen.


Ik ben nu zwanger van de derde en mag helaas niet meer thuisbevallen.


Dus zo kan het helaas ook gaan.


Groetjes,
Maron
 
Niet om je ongerust te maken, want meestal gaat het zonder problemen.... maar niet bij mij!
Ik had ook nauwelijks persweeen gehad tijdens de bevalling. Ik lag al in het ziekenhuis, omdat mijn weeen niet wilden doorzetten. Nadat ons zoontje was geboren, wilde de placenta dus niet komen. De gyn en vk hebben echt alles geprobeerd om de placenta eruit te krijgen: keihard geduwd op mijn buik (echt geen pretje na een bevalling), getrokken aan de navelstreng, weeopwekkers gegeven, niets hielp jammer genoeg. Dus na anderhalf uur alsnog naar de ok om onder narcose de placenta te laten verwijderen en natuurlijk erg veel bloed verloren, waardoor ik een bloedtransfusie nodig had.

Meestal is het gelukkig hoe de meeste andere meiden zeggen: je merkt er bijna niets van!
Dus niet teveel bij stil staan van tevoren....... lekker genieten van je zwangerschap.

 
ik kreeg 04:30 persweeen   net nadat me vruchtwater kwijt was hup naar het ziekenhuis 5 vioor half neen was me 1 ste kindje er     4 uur das vlot en placenta kwam der achter aan :   gr desiree was 37 weken en 2 dagen nu is ie een weekje oud en gaat perfect
 
Terug
Bovenaan