Placenta voor, bijna 17 wk... Zou ik het dan toch voelen?

Ik ben as maandag 17 wk zwanger. Afgelopen weekend hebben wij een pretecho gehad. Ons meisje is bewoog goed. Ik dacht tien al dat ik het 1a2 dagen voor de echo dacht te voelen. Misschien 1 x per dag, even.
Maar nu vandaag heb ik het idee gehad haar wel 10x gevoeld te hebben. En steeds links onder en af en toe in het midden. Soms een fladderend gevoel maar vaker een drukje ofzo (moeilijk uit te leggen als je niet weet wat je moet voelen).
Ik hoor alsmaar dat je je kindje oas later gaat voelen als je placenta voor ligt.
Wat zijn jullie ervaringen? Zal ik haar dan toch al voelen????0
 
Als je denkt dat het zo is, zal het zeker zo zijn! Geniet van het gevoel, vooral het gefladder is zo leuk. Het zal na verloop van tijd steeds duidelijker worden, tot op het eind zelfs pijnlijk.

De verhalen over voorliggende placenta's en later voelen zijn bij mij nooit van toepassing geweest. Alle 3 hadden een placenta aan mijn buikwand. De eerste 2 voelde ik met 14/15 weken, de 3e zelfs met 12 weken exact! De VK gaf bij de laatste aan dat dat best zou kunnen, ik wist immers hoe leven voelde.
 
Zoals Mama van 3308 al zegt: Als je denkt dat het zo is, zal het zeker zo zijn!
Mijn placenta ligt ook voor, dit kreeg ik te horen bij de 20-weken echo, maar ik voelde hem bij 17 weken precies. Geen twijfel over mogelijk!
Het is wel zo dat mijn man hem nog niet kan voelen, dit kan wel aan de placenta liggen.
Geniet ervan, het is zo'n mooi gevoel. Over een x aantal weken gaat het zo snel, dat je haar met de dag duidelijker voelt bewegen.
 
hier lag bij nummer 3 en 4 de placenta ook voor, dit hoorden we bij de 20 weken echo.
Toch voelde ik beide heren op tijd hoor.
Nummer 3 met 14 weken al.

Placenta kan wel voor liggen, maar bestrijkt niet de hele voorwand van je baarmoeder/buik natuurlijk.

In het begin voelde ik het hier ook vooral onderin en aan de zijkant. Later worden ze zo sterk dat ze ook wel 'door' de placenta heenschoppen.
 
Dat kan zeker hoor.Ik voelde onze kleine ook rond de 16wk voor het eerst en mijn placenta ligt ook aan voorzijde.
Nu 29wk en nu gaat mijn buik soms helemaal heen en weer haha
 
Hier ligt de placenta ook voor... en vanaf 16 weken voel ik mijn kleintje al... ik heb dan ook een enorme kikboxer in de buik.... die trapt er flink op los....

Het kan dus echt wel...

met de 20 weken echo zei de vk dat als de placenta voor ligt je het minder voelt bewegen.. in mijn geval is dat dus niet zo.... ben inmiddels 39 week....

Geniet lekker van alle duwtjes en trapjes meid...

 
Ik heb ook mn placenta aan de voorkant en ik voel hem al vanaf 13 weken! Ben afgelopen maandag erachter gekomen dat de placenta aan de voorkant zit.
Geniet ervan!!
 
Terug
Bovenaan