Placenta voor uitgang

De placenta kán nog opschuiven de laatste weken hoor! En waarschijnlijk heeft ze het nu niet met 100% zekerheid goed gezien, anders staat er niet dat het beeld niet duidelijk is. 
Succes! Bij de gynaecoloog zal je nog een extra echo krijgen en hij zal met zekerheid kunnen vaststellen of de placenta echt voor de uitgang ligt. Ze zullen in de gaten houden of ie nog opschuift en anders wordt het idd een keizersnede.
Bij mijn tweede kindje lag de placenta ook voor de uitgang. Met 32 weken was dat keurig verschoven,  maar toen lag ze in stuit en ze is niet meer gedraaid, dus het werd alsnog een keizersnede ;) Sommige dingen heb je helaas niet in de hand!

Bij mij zeiden ze dat als de placenta te dicht bij de uitgang lag, het een keizersnede zou worden. Dus er helemaal overheen zal dat ook wel gebeuren, anders kan ook eigenlijk niet. Tenzij de placenta nog opschuift, denk wel dat dit nog kan inderdaad, mij zeiden ze met 20 weken dat dit gebeurt omdat je buik groeit. En na 32 weken groeit je buik juist nog even super snel! Vind het ook soms lastig (vooral als ze niet alles duidelijk zeggen wat je later wel via de verloskundige hoort of andersom..) maar je moet denk ik toch proberen op de professionals te vertrouwen.
Misschien een idee om de verloskundige vandaag te bellen om je gerust te stellen en verder de vragen die je hebt op te schrijven dat je ze ook zeker gesteld krijgt bij je volgende afspraak? 

Rozenmeisje
Ja klopt ik denk dat de volgende echo van de gynaecoloog het enigste antwoord is. Ben gewoon bang voor een bloeding ook. Moet dingen gaan opschrijven inderdaad gisteren de verloskundige al achterop gebeld na de afspraak. Ik ben nu 32+3 heb dat ook wel aangegeven dat ik niet 2 weken wil wachten op die volgende echo bij de gynaecoloog dit zou ze meenemen. Ze staan hierin ook wel achter me. Het is zo onzeker zo. 

Ja snap ik! Vooral als je erover gaat kezen wordt het er niet beter op hè.. Het lastige is denk ik wel dat er na een week nog te weinig veranderd is mbt placenta om er iets over te zeggen. Zou iig rustig aan doen en je weet nu dat je in geval van bloeding meteen moet bellen, dus voorkomen kun je het misschien niet maar je weet wel wat te doen als het gebeurt en dan komt het vast ook goed! Succes ?

Terug
Bovenaan