placenta voor / wanneer voelen bewegen?

Bij mijn 2e zwangerschap lag de placenta voor. Ik voelde onze meissie pas rond 21 weken bewegen. Iedereen om me een vroeg met 16 weken of ik de kleine al voelde bewegen dus ik werd er erg onzeker van. Maar goed door dat de placenta voorlag voelde ik haar pas later.
 
mijn placenta lag ook aan de voorkant en ik voelde ons meisje voor het eerst met 17 weekjes. Leuk gevoel net vlindertjes in je buik. wat ik wel een nadeel vond van de placenta die aan de voorkant lag is dat we niks aan de pretecho hadden want we zagen echt niks door de placenta, ze keek naar beneden en deed haar handjes voor haar hoofd:-(.

groetjes margretha
 
Mijn placenta ligt ook voor en weet zeker dat ik haar gisteravond heb gevoeld. Daarvoor wel wat vermoedens, maar gisteren zeker. Toen was ik 19w en 1d!

Tis een beetje een mal gevoel, moeilijk te omschrijven!
 
Bij de eerste een placenta voor, en voelde ik pas bij 22/23 weken echt de baby. Maar je weet dan ook nog niet precies wat je moet voelen.
Nu bij de tweede ligt de placenta helemaal achter en voelde ik al vanaf een week of 14 kleine plofjes. Maar als dit de eerste zwangerschap zou zijn geweest denk ik dat ik het pas vanaf een week of 16/17 zou hebben herkent.
Voor mij dus een groot verschil tussen een voorliggende en een achterliggende placenta.

 
Dit is me 5de kind en zit in me 13de week. Ondanks dat me plancenta voor zit, voel ik dat gefladder. Denkt doordat het me zoveelste zwangerschap is ik goed weet wat ik voel
 
Terug
Bovenaan