Plassen -> daarna klaar wakker

<p>Het is weer zo ver.. Iedere nacht tussen 02.00/03.00 moet ik uit bed voor een heel klein plasje. Van dat kleine plasje word ik wakker mét buikpijn, dit zakt na het plassen snel. </p><p>Maar, als ik dan geplast heb, ben ik klaar wakker en kan ik niet meer slapen! Dit breekt op!!! Iemand tips? </p>

Zou willen dat ik een tip voor je had! Heb dit ook gehad tot 2 maanden geleden! Heb van alles geprobeerd, oa niet meer drinken na 8 uur s avonds, niet op de klok kijken enz. Niets hielp. 
Als ik vroeg in de nacht moest viel ik weer in slaap maar na 3 uur niet meer en ging ik over van alles na lopen denken. Had het toen wel erg druk op mijn werk en sinds ik wat dingen overgedragen en losgelaten heb ben ik meer ontspannen en slaap ik vaak weer in als ik naar het toilet ben geweest. Nu in mijn verlof helemaal, de gedachte dat ik dan overdag wel even in bed kruip, ipv de gedachte ik moet slapen want ik moet morgen werken en ik ben al zo moe maakt dat ik er relaxter in sta en ook beter slaap. 
Je hebt er vast niet veel aan, maar ik hoop voor je dat het snel weer beter wordt! 

Zo herkenbaar! Alleen ik word rond 5-6 uur wakker van de dorst en moet plassen, daarna klaar wakker. Zo irritant! 
Ben pas ruim 8 weken maar heb al vanaf de positieve test last van het vroege wakker worden. De dag dat ik ging testen werd ik half 4 wakker en kon niet meer slapen. Voelde me vreemd dus uiteindelijk ‘s ochtends naar de drogist gereden om een test te halen (moest nog niet ongesteld worden maar voelde me gewoon anders) en ja hoor, positief! 

Heel herkenbaar, ben nu 31 weken zwanger. Mijn oplossing is vroeg naar bed gaan. Na werk ben ik zo ontzettend moe dat ik rond 9 uur al naar bed ga.. zo maak ik toch redelijk wat uurtjes..

Ik slaap al slecht sinds het begin van de zwangerschap. Volgens de huisarts zijn ook hier de hormonen de grote boosdoeners... We hadden gehoopt dat dit kwaaltje vanaf een week of 16 zou verdminderen (tot de buik in de weg komt zitten), maar dat bleek niet het geval. "Er in berusten" helpt bij mij ook wel. Ik probeer stil te blijven liggen met de gedachte: "als ik niet slaap, rust ik toch".
Ondertussen ben ik 24 weken en is de buikbaby al flink actief. Rond 5 uur ga ik meestal ook eens plassen, en dan denkt hij blijkbaar dat 't al tijd is om op te staan :D. Dus als ik al een redelijke nachtrust heb gehad, dan is het er om 5 uur ook al mee gedaan :p.

Had ik ook, tot de laatste dag voor mijn bevalling. Daarnaast werd onze dochter ook nog eens superdruk in mijn buik vanaf een uur of 4. De nacht na de bevalling hebben we alledrie geslapen van 21 tot 8! Fantastisch!

Terug
Bovenaan