Plassen -> daarna klaar wakker

Het hoort er bij en zijn inderdaad je hormonen. Die zorgen er voor dat je minder diep slaapt, zodat je straks allert bent voor de baby. 
Accepteer dat je wakker bent. Drink even een kopje thee en kruip daarna weer in bed. Doet hier wonderen!
Wat niet helpt is blijven liggen en piekeren of echt bezig gaan met wassen en strijken bijvoorbeeld. 

Ik heb daar ook wel eens last van. Wat mij helpt is mijn gezichtsspieren ontspannen, vaak span ik die aan. Ga inderdaad ook echt op tijd naar bed zodat ik toch al wat uurtjes heb gehad. 
Ook ga ik naar de wc in het donker en drink ik wat, omdat ik anders wakker lig van een droge mond.
en maak je er niet te druk om!(maar dat is echt makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan) Succes! 

Wat leuk om dingen te lezen die herkenbaar zijn :) ik slaap normaal bijna altijd als een roosje en had nu 2 nachten achter elkaar dat ik om 3 uur klaarwakker lag en echt niet meer kon slapen. Heb dat nog nooit gehoord icm zwangerschap, maar nu weet ik waar het mogelijk vandaan komt :) 
vannacht overigens wel lekker geslapen en pas om 6.00 wakker (ben altijd wel een vroege vogel)

Ooh dank jullie wel! Gelukkig vandaag vrij dus ben om 7.00 weer in slaap gevallen tot 10.30.
De meeste tips deed ik al, ben ergens blij te lezen dat het erbij hoort! (Alleen balen dat het voorlopig nog niet overgaat!) as maandag “pas” 8 weken.. Ik heb mijn slaap altijd heel hard nodig, ga altijd al vroeg naar bed, 22.00 maar nu ik zwanger ben vaak al om 20.00 én heb ik daarvoor al op de bank geslapen. 

Terug
Bovenaan