Plassen in de nacht

Hi allemaal,
Ik heb regelmatig dat ik rond 05:30 uur wakker wordt omdat ik nodig moet plassen. Daarna kom ik moeilijk tot slaap.. ik probeer al voordat ik ga slapen nog te gaan en minder te drinken, maar dat maakt niks uit. Herkenbaar? Tips? Ik ben 11 weken zwanger.
 
Nee sorry, het word helaas zelfs nog alleen maar erger ? ik moest later om 1.30+/- en rond half 6. Succes!
 
Niks aan te doen helaas. Ik weet nog dat een vriendin zei: dat was het begin van onderbroken nachten voor de komende 4 jaar. Als je had geweten dat je laatste ongebroken nacht de laatste was voor een hele tijd had je die vast wat meer gewaardeerd ?

Niet heel constructief sorry. Probeer hier en daar een uurtje overdag mee te pakken. Als je echt niet in slaap komt na plassen misschien gewoon even beneden wat drinken boekje lezen en daarna weer even proberen?

Sterkte
 
Wordt helaas alleen maar erger… al verschilt het per persoon natuurlijk. Ik ben bijna 35 weken zwanger en met er 3 tot 4 keer per nacht uit. Of ik nou niks drink of wel na 8 uur savonds maakt niet uit. En mensen die zeggen wen er maar aan want je krijgt dalijk genoeg gebroken nachten. Blehhh daar krijg ik de kriebels van ?? mijn dochter sliep met 2 dagen al door en is nu 11 en nog steeds een uitslaper…??
Elk kindje is gelukkig anders ?
 
Yes, ben 18 weken en moet sowieso 3x opstaan. ??‍♀️ en ik kan niet makkelijk weer in slaapvallen. Plus het doet gewoon pijn, soms wil je het negeren maar ?
 
Herkenbaar! Wat ik probeer, is dat als ik eerder in de nacht een keer wakker wordt, alvast te gaan plassen. Bijvoorbeeld rond een uur of 2/3. Dan kom ik namelijk makkelijker weer in slaap en hoef ik hopelijk niet nog een keer. Ook als rond 2/3 uur nog niet per se het gevoel heb dat ik moet plassen, er komt altijd iets. Tot nu toe werkt het bij mij, ben nu 12 weken. 
 
Hier net zo, 17 weken zwanger van de 3e. Ik moet vaak wel 3x per nacht en plas dan ook echt wel veel terwijl ik 's avonds na 20.00 niet meer drink. Maar ik val vrij snel wel weer in slaap gelukkig, heb ik mezelf toch onbewust aangeleerd na zoveel gebroken nachten met 2 kinderen. T is idd alvast een voorbode voor de gebroken nachten als straks de baby komt. Tegenwoordig moet ik er vaak 3x uit om te plassen én om 5.30/6.00 begint de dag hier gewoon met de kinderen, dus tja als ik van 23.00-5.30 slaap met 2 plaspauzes ben ik al tevreden hihi.
 
Ik hou veel vocht vast wat er deels snachts weer uit komt. Dus herkenbaar en wordt inderdaad erger. 
Maar ook hier... Toen de oudste geboren werd, werd het pas echt erg ? en nu is ze 20 maanden en ben ik eraan gewend dat ik soms tot 6 uur slaap en soms 3/4 x mn bed uit moet en na 4 uur geen slaap meer heb. En soms ben ik snachts uuuuuren op. Ik ben eraan gewend geraakt dat ik zelden 8 uur slaap heb, laat staan ononderbroken. Als je me dat voor de oudste verteld had, dan was het een horrorverhaal geweest. Maar ik ben meegegroeid. En niet kunnen slapen door zwanger zijn was het beginnetje. 
 
Terug
Bovenaan