Plassen op school

Hoi,

Mijn dochtertje is zindelijk en aan het wennen op school. Nu blijkt dat ze het niet durft aan te geven als ze moet plassen. Ze houdt het op met buikpijn en veel tranen bij ophalen als gevolg.

Is dit herkenbaar en hoe hebben jullie dit aangepakt? Dit breekt echt mijn hart…
 
Bij mijn dochter hetzelfde. Het helpt als de juf haar op gezette tijden vertelt dat ze moet plassen en één van de oudere kleuters met haar meegaat. Haar maatje van vorig jaar zit nu in groep 3, dus het probleem speelt nu weer, helaas. Ben niet zo blij met de jongen aan wie ze haar nu gekoppeld hebben...
 
Bij mijn dochter hetzelfde. Het helpt als de juf haar op gezette tijden vertelt dat ze moet plassen en één van de oudere kleuters met haar meegaat. Haar maatje van vorig jaar zit nu in groep 3, dus het probleem speelt nu weer, helaas. Ben niet zo blij met de jongen aan wie ze haar nu gekoppeld hebben...
Het was haar eerste dag en het is vaak gevraagd. Maar ze wilde echt niet…
Houdt jou dochter het nu ook echt op?
 
Ze kan thuis lunchen deze week en volgende week, dus dan kan ze thuis. Maar haar juf zei dus we vragen het niet, we zeggen dat ze nu moet gaan.
 
Zou je aan de juf kunnen vragen of jij met haar daar naar de wc kan, zodat ze aan de ruimte went en dan in elk geval al naar de wc is geweest voor jullie op weg naar huis gaan? Bij mijn dochter is het vandaag gelukt. De andere juf die ze vanaf woensdagen heeft, heeft haar zelf een nieuw maatje laten kiezen die dan meeloopt.
 
Terug
Bovenaan