plat achterhoofd

Hoi, mijn zoontje heeft een plat achterhoofdje, is dit erg? Wordt dat straks vanzelf beter als ie kan zitten, dat ie dus niet meer de hele dag ligt?
Maar dit kan je toch niet voorkomen, want alle babies moeten op hun rug slapen...
 
Hoi,

Ik zou het goed in de gaten houden, en eventueel via je huisarts naar de kinderfysio gaan. Mijn zoontje heeft ook een plat achterhoofd en heb het tientallen keren aangegeven op het CB maar die zeiden dat het wel bij zou trekken zodra hij kan gaan zitten, nou niet dus. Nu moet hij een redressiehelm. Allemaal de schuld van het CB. Vertrouw op je zelf. Heb jij het idee dat het te erg is trek dan direct aan de bel, wacht niet te lang. Ik weet niet hoe oud je zoontje is?

Heb je vragen, zeg het misschien kan ik je helpen.

Succes.
 
Een plat hoofdje trekt ietsje bij maar blijft bijna altijd zichtbaar.

Op de rug slapen is idd het besten maar een voorkeurshouding heeft hij dus ook in de box. Nu kan je het beste hem stimuleren door ook naar de ander kant te kijken en op de buik te liggen.

Met voeden goed op zijn zij liggen en ook met verschonene. OP die manier ligt hij niet de hele dag op zijn rug.

Ik zou zelf idd een afspraak maken. Want een helmpje is als het te erg is het beste en het enige wat helpt.

Geriena,
Met een helmpje is het vaak snel beter je ziet heel snel resultaat. En kinderen wennen heel makkelijk aan het ontwikkelen met een helmpje.

Succes
 
Mijn dochter heeft ook een plat achterhoofd.
volgens het CB zou dit weinig kwaad kunnen.
Mijn man heeft dit ook, nu nog steeds.
En waarschijnlijk zal mijn dochter dit ook houden, dus misschien is het een familie kwaaltje.

Groetjes Bianca
 
Hoi Bianca,

Het is geen familie kwaaltje hoor. Het komt puur door een voorkeurshouding.

Persoonlijk zou ik me niet zo laten afschepen bij het cb. Het is niet voor niets dat er wel wat aan gedaan word bij kinderen.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe plat het hoofdje is bij sommige kinderen is het zo erg dat ze de rest van hun leven dus een scheef hoofd hebben of een vlak achterhoofd.

Vi,
Bij de fisio gaan ze stimuleren om hem de andere kant op te laten kijken. En ontspannings oefeningentje bv op een grote bal liggen alles soepel maken enz.
Verder begeleiden ze jou in het stimuleren thuis, krijg je handige tips en oefeningen mee. Vaak komen ze bij jou thuis voor de therapie zodat je kindje zich lekker eigen voelt en ze hem ook kan zien in bv de box en bed.

Dat is hier zo weet niet of dat overal het zelfde is.

Groetjes
 
Een plat achterhoofdje heeft niks met een voorkeurshouding te maken, dan krijgt je kindje een scheef hoofdje
Een plat hoofdje komt idd door het op de rug liggen, en ik denk dat je je zoontje dan beter in een safe-t-sleep kunt leggen, om en om, zo went hij aan het slapen op zijn zij en als hij wat groter is zal hij dat zelf gaan doen
Mijn dochter had wel een voorkeurshouding, en dus werd haar hoofdje scheef, die voorkeur hebben we zelf met stimuleren weggekregen en haar hoofdje is redelijk bijgetrokken, je ziet het nog wel, maar niet echt erg
Nu slaapt ze alle kanten op, linkerzij, rechterzij, op de rug, buik, met dr beentjes hoog tegen de spijlen op, dus het hoofdje ligt nu nooit hetzelfde
Succes
 
Terug
Bovenaan