plat achterhoofd

Hoi Anja,

Ik bedoelde een voorkeur met slapen sommige kinderen draaien hun hoofdje alle kanten op maar soms slapen ze het liefst gewoon methun hoofdje plat hmmm moeilijk uit te leggen. Maar idd een voorkeur naar links en rechts is beter bescheven dan wat ik schreef.

Mag ik vragen hoe lang je er mee bezig was het stimuleren tot je resultaat zag en hoe oud je kindje was toen.

Groetjes joyce
 
Joyce
Toen ik de eerste keer naar het Cb moest, zagen ze het (was dat met 6 weken, ik ben het helemaal kwijt)
We zijn gelijk begonnen met stimuleren, en na ongeveer 2 weken zag je al wel resultaat, maar het ligt er natuurlijk erg aan WAAROM ze een voorkeur heeft, en dat was bij mijn dochter door de vacuumpomp, dus ze lag niet graag op die kant van het hoofdje en met haar nekje was niks mis (te vergelijken met een lichte hersenschudding)
Bij kennissen van mij hebben ze er meer moeite mee, omdat hun kindje in een stuit is geboren, en zij heeft erg veel last van haar nekje,dus dan gaat het natuurlijk veel moeilijker (te vergelijken met een whiplash)
Wel ben ik er erg van geschrokken en hebben ze me op het CB ook erg bang gemaakt, en omdat ik het zelf niet had gezien voelde ik me ook nog ff een superslechte moeder (en ik voelde me al zo slecht en onzeker, word je dus niet echt vrolijk van)
Groetjes
 
Voel je daarover niet schuldig hoor. Het is je eerste kindje en alles is zo nieuw.
En ja het cb die zijn niet mijn vrienden. En hebben ook vaak woorden met ze daar.

Fijn dat het zo snel goed gekomen is bij jullie meisje.

Idd kindjes met bv het kiss syndroom hebben dan veel meer last en komt er veel meer bij kijken.

Maar meid je bent een super moeder hoor! Net als alle andere mama's

Groetjes
 
Joyce,
Het is van mijn kant idd heel veel onzekerheid en ook onwetendheid, het is mijn eerste, en ook de eerste baby waar ik mee te maken heb, ik ken eigenlijk weinig andere babys, bij het CB kunnen ze je dan behoorlijk bang maken met hun ervaring
Ik vind het moederschap erg moeilijk en vraag me vaak af hoe ik het er in de toekomst vanaf breng, als mijn dochter echt dingen gaat begrijpen enzo, ik hoop dat hij mij lukt om haar op een goeie manier op te voeden, maar dat zal ik met de tijd wel gaan ervaren/leren

Vi, heb je al wat ondernomen ?
 
Anja,

Ook als je veel ervaring hebt met kinderen is het soms verdomd moeilijk.

Ik weet veel van kinderen van 0 tot 12. Maar als ik dan mijn eigen kindje zie voel en ruik word ik soms ook heel onzeker hoor.
Het is zo anders als het je eigen kind is je wilt alles zo goed doen eigelijk beter dan dat.

En onbewust kies je echt het beste.
Bij de geboorte van je kind word het mooiste geboren maar ook het kwetsbaarste wat je hebt.

Groetjes

sorry voor het afdwalen
 
Ik vind het echt niet normaal dat baby's nu een plat hoofd hebben omdat ze op de rug moeten liggen. Ik heb altijd lekker eigenwijs gedaan en mijn zoon tot de 2 maanden op zijn zij te leggen, bij elke voeding weer de andere kant op en soms ook op zijn rug om hem er aan te laten wennen op de rug te slapen maar dat deed hij na 2 maanden niet en ging lekker op zijn buik slapen. En ik heb het nagevraagd of het buikslapen kwaad kan maar omdat hij bij ons op de kamer slaapt heeft ie zoiezo al heel weinig kans op wiegendood, want dat is iets wat me wel bang maakt.
 
Ik heb een safe t sleep gekocht om m zo op zn zij te laten slapen, maar hij wilt het niet!! Hij wilt alleen op zn rug slapen!
Verdomme (sorry hoor)daar baal ik van! Jammer dat babies je nog niet begrijpen, ik zeg tegen hem "doe het nou maar, dat is veel beter voor je hoofdje" maar hij luisterd niet ;-D
Toen ie net geboren was lag ie wel steeds op zn zij (hij is nu 4.5 maand) maar nu wilt ie het dus niet meer...
Als er nog een 2e komt dan laat ik m veel langer op zn zij slapen en niet na 2 weken (wat ze zeggen) al op zn rug te slapen leggen! Dit gebeurd me niet nog een keer..
 
Ze krijgen een eigen willetje he, mijn dochter wou eerst ook niet goed op haar "slechte" kant liggen, maar je moet het gewoon volhouden, bij ons zag je na 2 weken stimuleren echt al resultaat!
Nu slaapt ze zelfs meestal op de zij
Succes
 
Terug
Bovenaan