plat achterhoofdje....

Hallo,
Wil even laten weten dat we een afspraak hebben gemaakt in het ziekenhuis in maastricht.13 april.  Om eigenlijk een tweede mening te vragen. Wel werd ons verteld dat als we er eenmaal zijn dat ze dan wel zullen doorgaan over dat een helmpje beter is. Ik wil gewoon eerst veel info. En natuurlijk is het belangrijkste dat het goed komt. En als dat alleen kan met een helmpje dan moet dat.
Heeft verder nog iemand ervaring en hoe ernstig was het hoofdje vervormd? En is het echt zoi dat het 23 uur per dag moet of ook bijv alleen snachts?

Groetjes Monique
 
hallo, mijn zoontje is nu 6 maanden en moet 7 april naar tilburg voor een beoordeling voor helmtherapie. dit omdat hij een plat achterhoofd heeft, eigenlijk niet scheef maar wel breed aand e bovenkant. op het cb hebben ze ons inderdaad al drie maanden gezegd is niet zo erg trekt wel bij en het is symmetrisch dus ach, mar nu zeiden ze toch ga maar eens kijken....een helmpje wel is het zo dat mijn zoontje wel alle kanten opkan met zijn nekje maar hij ligt graag recht omhoog en ik heb hem wel geprobeert te draaien maar hij draait erg veel in zijn slaap en dus weer terug....
veel sterkte en probeer het wel zelf als het niet lukt, wat is inderdaad een half jaar, maar wel een mooi hoofdje..
 
Hallo Jel,

we ziten dus in hetzelfde schuitje. CB die zegt dat het wel overgaat en paar maanden later zit je in spanning of een helmpje nodig is.
Nina kijkt ook alle kanten op dus een voorkeurshouding heeft ze niet echt. In het begin dus alleen met slapen......en zie het resultaat.
Heb jij al een zijligkussen geprobeerd? Ik moet zeggen dat ze daar prima in slaapt. Datscheelt weer een hoop en vooral overdag heel veel op de buik lekken, zelfs met aankleden.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Hoop dat het allemaal meevalt. Succes in iedergeval en hou ons op de hoogte!

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan