Mijn Raafje heeft ook een plat achterhoofdje. We hebben sinds 1,5 maand fysiotherapie. Raaf had geen knoopjes in zijn nekspieren, maar het is bij hem ook ontstaan omdat ie lang op dezelfde manier in mijn buik heeft gelegen.
Hij ligt/lag het liefst met zijn hoofd iets naar links, maar een heel klein beetje. Van de fysio moeten we hem leren en dus heel veel uitdagen om naar rechts te kijken. Hij mocht geen mobiel boven de box, ik moet hem anders voeden (ik geef flesvoeding) en we hebben een zijslaper om zijn koppie weer wat bij te werken, haha. Het gaat heel goed. De fysio kwam de eerste paar weken 2 dagen per week en nu eens in de 3 weken.
Ik vond dat platte koppie nooit echt een probleem, hij heeft het dan ook maar licht. Ik vind de oefeningen van de fysio wel heel leuk. Ik ben elke dag bezig met mijn kleintje om hem allerlei motorische dingen te leren en stimuleren.
Hij maakt ook echt daardoor hele grote sprongen, hij liep eerst wat achter motorisch gezien en nu voor... en dat allemaal door de juiste stimulans.