plat achterhoofdje

Hej!
Linde heeft ook een iets afgeplat hoofdje rechtsachter. Ook vanwege hardnekkig op die kant willen liggen. Wij moeten hier de kids op een kussentje leggen, om wat zachts om de schedel te hebben zeg maar. ook wordt er dan geadviseerd om de baby elke dag op de buik te leggen ook al is t voor even (spelen op de grond op een kleed o.d.) Linde heeft nu een bijna rond hoofdje. Je ziet het nog wel wat, maar echt erg is het zeker niet meer. Een kind op de buik te slapen leggen, wordt hier sterk afgeraden, het risico op wiegedood schijnt hierdoor toch bewezen te zijn? Linde is zowiezo geen buikligger, zij wil alleen maar op de rug.Liefs Pippi

Hallo,

Ook wij hebben die "twee driehoekjes aan elkaar" gebruikt. Is bij Prenatal te koop, en hierdoor slaapt de kleine steeds telkens weer aan  de andere kant, afhankelijk hoe je het kussen neerlegt. Ik heb helemaal niet het idee dat dit gevaarlijk zou kunnejn zijn, omdat mond of neus niet in de buurt komen van de kussentjes. Het voorkomt zelfs door-rollen naar de buik. Wij gebruiken het nu alweer voor ons derde kind, en hij heeft bijna geen plat achterhoofd. Het kussen is wel tot 6 maanden te gebruiken, daarna moet je iets anders verzinnen....
Succes! Liefs, Susanne

Hoi,

Mijn 3 kinderen hadden (jongste van 10 weken ook) een afgeplat hoofdje aan 1 kant. Als je goed op je kindje let dan zie je ze vaak dezelfde kant opkijken (voorkeurshouding). Vaak is edit het KISS syndroom (werveltje of spiertje in de nek staat niet goed, vaak na een snelle of heftige bevalling). Wij zijn met hun naar een chiropractor geweest, 4 behandelingen en ze draaien alle kanten op met hun hoofdje. Met onze dochter begonnen met fysio, die zij dat er niks was maar dus wel een plat hoofdje. Chiropractor en in de babysleep leggen is dus een goede tip!

Succes!
Sare

O ja, bij Kiss zie je ook vaak dat kinderen in een bochtje liggen, veel darmkrampjes hebben, slecht slapen etc.

Onze oudste had een voorkeurshouding naar rechts, zijn hoofdje was rechts achter wat afgeplat. Fysio erbij gehaald, hij kon niets vinden in zijn nekje of lijfje wat dit zou veroorzaken. Aangezien hij met 4 maanden op zijn buik draaide en wij al goed bezig waren met stimuleren naar links, verwachte de fysio weinig problemen. De fysio is de eerste keer geweest bij 4.5 maanden. Wel hadden we wat extra stimuleringsoefeningen gekregen. Een maand later kwam de fysio weer terug. zijn hoofdje was al aardig bijgetrokken. Inmiddels is hij 2 jaar en 4 mnd en zie je er helemaal niets meer van.

Stef had een hardnekkige voorkeurshouding naar links. Hij had er ook veel last van en daarom zijn we met hem naar een Osteopaat gegaan. Hij heeft 4 behandelingen gehad en dat heeft goed geholpen. Sinds de behandelingen draait hij zijn hoofd alle kanten op. zijn hoofdje is nog wel afgeplat, maar dat is niet erger geworden, wel minder. Dus ik verwacht dat het nu ook helemaal goed gaat komen. Hij draait bijna op zijn buik en is heel bewegelijk. Hij slaapt nu ook de ene keer met zijn hoofd naar links, de andere keer naar rechts en weer een andere keer met zijn gezicht naar voren.

Groetjes,
Susan

hallo k
mijn eerste kindje had er ook last van en dat is vanzelf weer overgegaan.
nu mijn tweede kindje nu 4,5 maanden had er ook last van en ik zag naar 2 weken al dat het wat plat was.
ik heb het cb gebeld en die stuurde mij door na de fysio,
die zijn een aantal keren bij ons thuis geweest en ik moest oefeningen doen met knuffeltje en heb het bedje omgedraaid.
ze kijken graag naar het licht.
nu door alle moeite is het echt helemaal over.
succes ermee.
groetjes mascha

Terug
Bovenaan