plooien

Hoi,

Onze zoon is ook zo een mollig ventje en zijn plooitjes zijn ook altijd rood en ruiken echt niet fris (krijgt nochtans elke dag zijn badje).   Nu zei mijn schoonzusje dat je er de gewone zinkzalf op kan smeren die je ook aan zijn poepje smeert.
Op zijn voetjes en in de knieholtes heeft dit al goede resultaten opgeleverd, nu zijn nekje nog.
Groetjes,
Ann
 
Hoi,

Mijn dochter had ook de plooi in haar nekje zo geïrriteerd dat het helemaal rood was en overal het huidje begon open te raken. Op het cb hebben ze me geadviseerd om twee keer per dag met een wattenbolletje gedrenkt in calendula baby-olie de plooi goed schoon te maken. Na het schoonmaken even een hydrofiel luier of spuugdoekje in de plooi leggen en laten liggen totdat de plooi helemaal droog is. Als je kindje dit doekje niet laat zitten, kun je het ook zelf droog blazen. ls het helemaal droog is, insmeren met zinkolie. De zinkolie kun je het beste dun opbrengen en helemaal uitsmeren.

Bij ons was het probleem binnen drie dagen opgelost. Deze actie blijven we nu ongeveer 1 keer per week herhalen, om te voorkomen dat het opnieuw zo gaat irriteren.

Succes!
 
hoi!
Gewoon op een lage stand droog fohnen!!Mijn dochter is erg gevoelig en kan niet tegen sudocreme of wat anders, dus ik zorg dat de plooien altijd helemaal droog zijn door te fohnen, werkt ideaal ook bij de billen.groetjes Mar
 
Van mijn vriendin (ze is leidster op een KDV) kreeg ik ook een tip, klinkt heel gek maar het werkt: maizena! Niet aangelengd dan he, maar gewoon het poeder erop. Ik heb het bij Jamey gedaan want hij had wat smet onder z'n okseltjes. Ook goed blazen na het badje en kattenwasje. Ze vinden het niet leuk om hun nek "bloot"   te geven, maar het is voor een goed doel!
Succes!

Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Terug
Bovenaan