PLOP!?! Zou ik nu al mijn smurfje voelen?

Sinds een dag of twee voel ik zo af en toe verdachte plopjes in mijn buik. Net belletjes lucht die kapot ploppen. Nu ben ik pas 13w3d zwanger, maar zou het kunnen zijn dat dit  van onze kleine smurf afkomstig is?

Herkent iemand dit van (bijvoorbeeld) een eerdere zwangerschap? Of ben ik nu gewoon te enthousiast (wishfull thinking...) .

Overigens heb ik gisteren wel het hartje weer gehoord, moest helaas naar de huisarts omdat mijn rug het niet helemaal eens lijkt te zijn met alle hormonale veranderingen... Het hartje was wel weer een goedmaker.
Volgende week naar Cesar therapie (hoera, hoera...) en maar hopen dat het niet veel erger wordt.

Wat grappig!! Ik voelde vandeweek ook een gek plopje toen ik in bed lag. Voor mij is het (ook) de 1e, dus ik weet niet hoe het voelt. Maar ik denk wel dat het nog erg vroeg is, ben bang dat het gewoon onze darmpjes zijn....
is wel een minder leuk idee;-)

hey meiden,
ik weet uit ervaring dat het echt kan. was bij mijn eerste zwangerschap ook bijna 13 weken en toen voelde ik ook  vlindertjes en plopjes in mijn buik.
heb dit toen aan de verloskundige gevraagd en aangezien ik vrij slank ben en de placenta niet aan de voorkant lag kon het heel goed de baby al zijn, volgens haar.
de plopjes werden al snel sterker en er was toen geen twijfel meer.
momenteel ben ik bijna 14 weken en dacht gister ook even iets te voelen maar dat was maar eenmalig.
deze is in ieder geval wat langzamer als mijn dochter haha.
nou ja zoals ik al zei. ik denk dat jullie ook gewoon jullie kindjes la voelen, geniet er maar van want er zijn ook meiden die het met 22 weken nog niet voelen.
 groetjes krista

Hoi hoi!
Het kan echt hoor!!!!
Vooral als je slank bent!!!
Dit word onze 4e, dus weet inmiddels wat ik moet voelen, en waar ik op moet letten.
Bij mijn 1e voelde ik het pas 24 (!) weken.
De 2e met 16 weken, de 3e met 14 weken en nu de 4e met 13 weken.Vorige week dus.
Ben nu dus 14 weken en voel regelmaitg plopjes, maar wel van binnenuit he, mijn buik is inmiddels niet meer de allerstrakste, maar voel het zeg maar van binnenuit bewegen.Maar het zal vast niet lang meer duren eer ik de baby voel schoppen als ik een hand op mijn buik leg....
O, heerlijk weer om mee te maken!!!!
Groetjes Roos.

Ik voel m'n baby ook al. Mijn eerste voelde ik met 17 weken, wat voor een eerste best vroeg was. Maar met 12 en een halve week voelde ik bij dit kindje ook al de kenmerkende plopjes. Maar ik ben inderdaad ook slank en bij een tweede weet je ook wat je moet voelen. Is wel leuk, he?!

Ik voelde het ook al vroeg, ik dacht dat ik me het verbeelde. Maar nu weet ik zeker dat het uit mn baarmoeder komt, ik kan die namelijk goed voelen in mn buik.
Schopjes en knorretjes uit de darmen lijken zo op elkaar!
Soms lijkt het ook wel of het kindje zich ineens omdraait.
Ik ben morgen 15 weken, en ik voel het denk ik nu zo`n 1,5 a 2 weken.

Wow wat leuk allemaal! Ik ben nog maar 11 w en 3 d dus ik voel nog niets. Bij mijn eerste voelde ik het al bij 16 weken. Terwijl ik niet heel erg slank ben en dus ook niet echt wist wat ik precies moest voelen. Blijkt een bezig baasje te zijn.....dus het past wel bij zijn karakter.
Ik kan nu ook niet wachten tot ik weer iets voel, maar zal toch nog even geduld moeten hebben!

Terug
Bovenaan