Plots agressief

Ik heb zoiets vervelend, hoop dat ik verstandige reacties krijg waar ik wat aan heb. Ik ben 22 weken zwanger van de 2e en alles gaat goed op klachten van bekekninstabiliteit na. Ik werk nog 3 dagen en heb een actieve dochter van bijna 5. Nou probeer ik t allemaal zo goed mogelijk te doen, maar ik kan plotsklaps heel nijdig worden. Het gebeurt meestal als ik heel moe ben (en pijn heb) of smorgens vroeg. Verbaal is het nog tot daar aan toe, ik kan ongenadig uitvallen naar mijn man, maar we kunnen het uitpraten. Maar als mijn dochter t op haar heupen heeft en ik al heel veel geduld heb getoond, is er net weer die druppel teveel en dus heb ik haar wel laatst een duw gegeven. En ook een keer een tik in haar gezicht. We schrikken alletwee heel erg, ik ga ook nooit door, praat t meteen met haar uit (bied excuus aan. leg uit waarom etc) maar snacht lig ik wakker en ik ben er hele dagen mee bezig. Nou maakt me dat niet uit (ik zie t als straf vor mezelf) maar ik wil t zo graag voorkomen! Ik voel t echt niet aankomen, anders liep ik wel de kamer uit. Ik ben zelf nooit geslagen en ben er ook geen voorstander van, maar t lijkt wel of ik iemand anders ben op dat moment. Ik wil wel alles doen om het te voorkomen. Wie herkent dit en wie heeft tips? Ik ben stapelgek op haar en haat mezelf er om.
 
Ik merk wel dat ik weinig geduld heb, ik heb verder nog geen kinderen maar als ik die wel had zou ik denk ik sneller boos zijn dan normaal. Ik merk het nu als ik met mijn paard bezig ben, als hij iets doet waar ik het niet mee eens bent vliegt er opeens een scheldwoord uit terwijl ik normaal niet zo van de schelderige ben. Denk dat je haar gewoon moet uitleggen dat mamma vermoeid is en dat ze wat ongeduldiger is dan normaal.

Sterkte!

liefs
Lot
 
Probeer wat meer uit te rusten als je dochter naar school is. Dan ben jij minder moe en kun je misschien wat meer hebben. Ik ga zelf nog wel eens slapen als mijn oudste ook slaapt, maar die is nog niet eens 15 maand, dus die slaapt nog, misschien dat jij smiddags als zij naar school is kan slapen?
 
Hoi, ik kan me voorstellen dat je van jezelf schrikt. Ook al ben ik er van overtuigd dat het niet het einde van de wereld is, als je ES (dus bij wijze van uitzondering) je kind een tik geeft. Maar het is natuurlijk iets dat een gewoonte moet worden.
Misschien begrijpt een kind van 5 al best goed dat de situatie nu even anders is, als je het haar uitlegt. Probeer je ook weer niet al te schuldig te voelen, maar tot 10 te tellen ofzo (makkelijk gezegd natuurlijk, want je ontploft natuurlijk net en reageert dan meteen). Misschien kun je het er met je man over hebben, of je vk, vriedinnen, moeder ofzo?
In ieder geval heel veel sterkte!!
 
moeilijk ja...probeer inderdaad goed te rusten zodra het even kan,je kunt er verder helaas denk ik weinig aan doen,hormonen heb je niet in de hand.goed dat je ook naar je dochter toe wel je excuus aan kunt bieden.het is voor zo'n kind ook moeilijk te begrijpen,dat mama een baby in haar buik heeft gaat er nog wel in maar wat het verder met je doet begrijp je zelf niet eens laat staan een ander of een kind!!probeer op het moment dat je iets al niet bevalt bij voorbaat het onderwerp af te kappen en zeg ook je dochter duidelijk wat je nu even niet wilt hebben.als ik nu tegen mijn zoontje zeg...nu even niet hoor mama kan hier nu niet tegen want ze is zo moe door de baby snapt hij het wel een beetje beter en doet hij juist heel goed zijn best me te helpen en extra lief te zijn!!

succes ermee
 
Hoi,

Misschien is het zo dat jij jezelf geen tijd gunt. Bijvoorbeeld als jouw dochtertje naar school is en jij toch nog even dit of toch nog even dat moet doen. Bijvoorbeeld stofzuigen, of even snel een boodschap halen. Laat ze eens liggen en gun jezelf rust; lees een boek, kijk televisie of ga even bijslapen. Misschien kun je met je man overleggen over taken in het huishouden. Ik weet niet of je daardoor zo snel kwaad wordt, maar wellicht kan het je helpen. Een kind van 5 snapt namelijk nog niet waarom mama boos is.

Ik weet niet of je wat aan mijn tips hebt...Hoop het wel voor je!

Heel veel sterkte en succes!

Liefs Mariska 2
 
Dank voor de reacties en het begrip, ik denk nu inderdaad dat de vermoeidheid me parten speelt en met name het "me erover heen zetten". Dus Mariska2 slaat de spijker op zn kop (even strijken, even soep maken ed). Ook fijn om van Lot te lezen dat ze het herkent. Ik voel me echt gesterkt door jullie en ik was nog wel zo bang voor heftige reacties die ik de laatste tijd zo vaak moet lezen. Dank!
 
Terug
Bovenaan