Plots angst of ik er klaar voor ben

Haha wat heerlijk dit om te lezen en herkenbaar? ik heb ook nog niets gekocht en ook nog geen behoefte aan en baby's... daar is gewoon niet zo heel veel aan toch? gelukkig heb ik 2 zusjes die wel al kids hebben en ook zo zijn. Op onze eigen zwartgaligge manier kunnen we hier vaak om lachen? overigens houden ze zielsveel van hun kroost en ik ben ook gek op ze.
Ze komen allebei wel eens logeren bij mij en zonder kids om even uit de kids zone te ontsnappen. Over een paar maanden moeten we alle drie en met elkaar maar een mooi plekje zoeken om soms ff kind/ baby vrij tijd voor onszelf door te brengen ?

Dames, zooooo leuk om bovenstaande te lezen :D! Die babyspullen vind ik ook belachelijk duur... ze profiteren van de toekomstige mama's die WEL graag shoppen. Een tuutje voor dit, een tuutje voor dat, ééntje met bloemekes, ééntje met beertjes. Werd zot toen ik het allemaal zag...
Uiteindelijk moet je er wel door hé die babyperiode. Ik ben ook wel zeker dat ik dat babytje graag zal zien als het er is, maar dat voel ik nu alvast nog niet zo :)

Hey dames, 
Ook ik was allesbehalve een mama type. zwanger zijn daar had/heb ik een hekel aan.
Voorbereiden op de bevalling, enkel het hoognodige in huis gehaald...
Dan bevallen met een geplande keizersnede...de eerste 24 uur niks van emoties...
En dan lag die kleine daar in zijn bedje en van de ene op de andere in mijn hoofd een klik, tranen met tuiten dat ik het niet ging kunnen en waar waren we aan begonnen en ik zag hem ineens doodgraag...
De eerste 6 weken zijn ind het zwaarst, maar er zijn ook kindjes die super braaf zijn. Zelf niet te veel stressen en erkennen dat een roze wolk niet voor iedereen er is en dan komt het wel goed. Ik denk dat als je je er juist druk over maakt, dat het niet gaat "volgens de boekskes" dat je dan wel eens kan belanden in een depressie.
En al die spullen kopen. Geloof me, koop gewoon op de moment dat je iets nodig hebt, dat is eigenlijk niet zo heel veel, en als je wat tweedehands en online kijkt kan je behoorlijk besparen op spullen. Die kleine groeit het eerste jaar zo snel dat je de kleren amper een paar keer kan aandoen en ze zijn alweer te klein.
Nu ben ik zwanger van mijn tweede en zit ik weer met hetzelfde gevoel, maar het zal wel goedkomen, want zoals in een van de vorige post gezegd, "tis dat van uzelf" ;-)

Ook ik heb het zelfde gevoel.. ben al een paar weken aan het wachten op die roze wolk maar begin me nu wel een beetje af te vragen of het nog komt.. Ik ga pas de 10de week in dus moet mezelf ook niet te veel straffen want dan wordt het een hele lange rit! 
Misschien heeft het ook gewoon met je karakter te maken? Ik ben vrij nuchter en realistisch + een hele heftige baan met veel verantwoordelijkheden waar ik 100% op moet focussen.. maar goed desondanks hoop ik toch straks te kunnen genieten.. wellicht als we het geslacht weten dat het dan "echt" wordt.. 
Komt vast goed voor ons allemaal :):)!

Hoezo is aan een baby niks aan ?ze kunnen nog niet zoveel inderdaad . En de interactie die je na een aantal maanden krijgt  is inderdaad  gezelliger en leuker.
Maar een  baby is dan toch niet gelijk niks aan ?
Ook van die tijd ga je genieten  geloof mij maar. Misschien niet de uurtjes  die je minder slaapt. Maar als ze groter worden willen  ze niet meer knuffelen en zou je willen  dat ze nog eventjes zo klein waren. 
Je bent ook nog niet  zover las ik dus als je straks  war verder bent in je zwangerschap  wil je dat je kleintje snel komt zodat je hem heerlijk kan knuffelen.  Ook als je hem voelt trappelen enz komt het  besef  meer en kun je meer genieten. 
Ik heb ook nooit wat  met andermans babys gehad. Maar je eigen baby is toch anders en dat zul je straks  zelf  ervaren. 
Fijne zwangerschap  nog

Ik was ook in paniek en twijfel toen ik zwanger was van mijn eerste. Slapeloze nachten gehad oef... nu 25 weken zwanger en had weer die enorme twijfel! Ook slapeloze nachten. Opeens was t ook verdwenen na een aantal weken.. hoe dat kwam geen idee, maar het blijft spannend in deze tijden om een kindje op de wereld te zetten

Het zal wel groeien die liefde, dat geloof ik wel. Denk idd dat het voornamelijk ligt aan het feit dat ik niet zo graag zwanger ben :)
We gaan het nemen zoals het komt!

Terug
Bovenaan