Plots zwanger. Al baby 13 maanden

<p>Hallo.</p><p>We hebben al een dochtertje van net 13 maanden en ben er net achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Al hebben we het er natuurlijk wel over gehad dat nog een kindje ooit welkom zou zijn, is het nu wel erg snel gegaan. We hebben 1 keer niet zo goed opgelet en omdat het de vorige keer ongeveer een half jaar duurde voordat ik zwanger was maakte ik me er eigenlijk niet zo druk om, maar nu ben ik toch zwanger.. ik vind het ook een beetje gek. Ik moet eigenlijk pas dinsdag ongesteld worden, maar ik had nog een test liggen en die was meteen dik positief. Ben nu ook zo bang dat het tweeling zou zijn ofzo, omdat er zo snel al zoveel HCG dan zou zijn dat het duidelijk door een gewone test wordt opgepikt.. Ik heb mijn man nog niks verteld, ben nog bang dat er iets misgaat en wacht even dinsdag af, maar met zon dikke positieve test is het toch wel weg duidelijk. Heeft er iemand ook kindjes zo dicht op elkaar en wat zijn je ervaringen hierbij? Aangezien ik dit nu dus nog voor mezelf heb gehouden vind ik het fijn om even hier erover te praten :)</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat de test zo duidelijk was wilt niet perse zeggen dat het om een tweeling gaat. Probeer je daar nog niet al te druk over te maken.
Zelf werd ik weer zwanger toen onze dochter 11 maanden was, alleen is dat helaas uitgelopen op een miskraam.. Daarna heeft het weer 3 cyclussen geduurt voor ik zwanger werd, daardoor nu wat meer tijd tussen dochtetr en zoon.
Maar mijn schoonzus had de kindjes ook heel kort op elkaar en dit was volgens haar in het begin natuurlijk wel zwaar, maar dat is het denk ik sowieso, ondanks het leeftijdsverschil. Maar als je eenmaal je ritme gevonden hebt gaat het prima en hebben de kids zo veel aan elkaar als ze rond dezelfde leeftijd samen opgroeien en kunnen spelen!

Gefeliciteerd met de zwangerschap. Snap dat het schrikken is.
Ik kwam er afgelopen april achter dat ik al 19 weken zwanger was! ik had niets door tot ik ineens getrappel voelde.. mijn zoon was toen 10 maanden, schrok enorm. Maar omwijs blij en dankbaar. Inmiddels is het december. Afgelopen september bevallen van onze 2e zoon. Hij is nu 10 weken en mijn oudste vandaag 18 maanden. Ik was best angstig hoe het zou lopen met 2 kleintjes. Maar het valt me heel erg mee. Het gaat heel erg goed en hebben een fijn ritme te pakken.
Fijne zwangerschap gewenst!

Hoi! 
Ik heb ook een dochter van 13 maanden en had afgelopen dinsdag een positieve test in handen. Ook meteen dik positief en misselijk (terwijl ik dat bij de eerste echt niet was) dus herken je gevoel van een tweeling.  Haf niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn... Maar mijn man is er heel erg blij (hij straalt helemaal ) en ik nu ook. 
Ik vind het nu wel een leuk idee dat deze kindjes niet zo veel zullen schelen. Onze dochter is best pittig dus ben benieuwd hoe dat zal zijn als er eentje bijkomt. Maar het komt vast wel goed ;) 

Dat is even schrikken, maar niet minder speciaal! Om mij heen zijn er veel meiden die na 5 maand alweer zwanger van de 2e zijn, dus heel vroeg vind ik het niet hoor! Tegen de tijd dat het 2e kindje er is, is nummer 1 al bijna 2 en gaat wellicht ook naar de psz? Ik heb nu een zoontje van 10 maand en persoonlijk zou ik nog wel even willen wachten met een 2e, maar mocht het zo zijn dan ook prima! 

Oh wat fijn om jullie reacties te lezen en leuk dat sommige van jullie ook weer zwanger zijn. Hoop dat we allemaal een goede en fijne zwangerschap hebben. Ik ben alweer een beetje van de schrok bekomen, mede door jullie leuke reacties :)

Ik werd ook zwanger toen mn oudste 12 maanden was. Dus 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters. Dat heb jij straks ook als alles goed gaat! 
Ja,het is snel maar ook niet mega snel. Ik hoor ook vaak genoeg van kindjes die Maar 14-15 maanden leeftijdsverschil hebben, dát is pas dicht op elkaar ;) Een collega van me kreeg zelfs 2 kinderen in 11 maanden.. de één van januari 2019, de ander van december 2019.. haha! 
Ondertussen zijn mn dochters alweer 3 jaar en 16 maanden oud. En het is écht heel leuk, 2 meiden zo dicht op elkaar! De jongste is gewoon al een kleine peuter en doet haar zus in alles na. Ze spelen echt samen en ja, ze maken óók veel ruzie samen want ze willen áltijd hetzelfde speelgoed! 
Het eerste jaar met 2 kids vond ik pittig. Nu was onze jongste ook wel een 'moeilijke' baby, we hebben énorm getobt met refluxziekte en enorm slaaptekort en een heel zieke baby. Gelukkig gaat alles nu goed, maar ik ben heel blij dat het eerste jaar om is. Alles gaat zoveel makkelijker zodra ze de 12 maanden gepasseerd zijn, vind ik ;) 
Je hebt nog 9 hele maanden hè! Nu lijkt jouw kindje nog klein, maar over 9 maanden is ze ineens een peutertje en  ze maken een enorme sprong tussen de 1-2 jaar. Geef jezelf even de tijd om eraan te wennen, die baby is er nog lang niet gelukkig ;) Het komt uiteindelijk allemaal goed, maar het zal ongetwijfeld pittig zijn af en toe. Maar met meer of minder leeftijdsverschil is het óók pittig, ik denk niet dat dat echt verschil maakt. 2 Kinderen is gewoon hard werken ;).
Voor nu... geniet van je zwangerschap, en als je de grootste schok te boven bent vind je t vast allemaal ook super leuk! Komt goed hoor!

[quote quote=10380248]Je hebt nog 9 hele maanden hè! Nu lijkt jouw kindje nog klein, maar over 9 maanden is ze ineens een peutertje en  ze maken een enorme sprong tussen de 1-2 jaar.[/quote]
Bedoel jij de 'sprong' rond de 17 maanden/ 1.5 jaar?  Ik heb er eerder nooit zoveel van gemerkt maar mijn dochter was een week/ 2 weken echt niet te genieten, sliep ook minder goed en het was gewoon typisch een sprongetje.. 17 maanden oud. En nu heb ik sinds een paar dagen het idee dat ik een heel ander kind heb.. veel liever, vrolijk, eet en slaapt goed, kan opeens heel veel meer woordjes zeggen.. is ook heel leuk met poppen en eten geven, kusjes geven enz.  
Dus om dan ook even terug te komen op het originele bericht. Ik zit in dezelfde situatie maar ben alleen wat verder dan jij bent. 
Mijn dochter was 11 maanden toen ik plotseling zwanger raakte. Volledige paniek bij mij want ik wilde dat nog helemaal niet zo snel. Ik vond het eerste jaar met haar al pittig genoeg dus ik was blij dat mijn leventje weer wat rustiger werd.  
Maar inmiddels 31 weken zwanger van een 2e meisje (zó leuk) en mijn dochter is nu bijna 1.5. Heb nog steeds mijn momenten dat ik denk dat ik het niet aan zal kunnen. Als ik nu denk aan mijn eerste dagen alleen met 2 kleine meisjes in huis, krijg ik het alweer Spaans benauwd. 
Zoals ik hierboven al beschreef is mijn dochter dus de laatste dagen een heel ander kind. Hopelijk is dit geen fase en zet deze trend zo door haha... Ik krijg er dan ook langzaam meer vertrouwen in dat het allemaal wel goed zal komen. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap, probeer te genieten want het vliegt echt voorbij. Ik heb geluk dat ik met weinig kwaaltjes begonnen ben, maar vind het nu toch allemaal wel zwaar worden hoor. Vooral pijnlijke rug, buik, bekken. Ik probeer zo min mogelijk te tillen en zware dingen te doen en dan hou ik het hopelijk nog een paar weken vol zo.  

Terug
Bovenaan