Plots zwanger. Al baby 13 maanden

Gefeliciteerd!! 
Ik heb geen ervaring naar wel juist de wens voor nog een tweede kindje (en onze eerste is nu 10 maanden ;) )
Ik vroeg me alleen af, waarom heb het je man niet verteld? Zoiets zou ik juist willen delen, ook als het fout gaat!

Je hebt nog negen maanden de tijd hè en dan zitten ze toch niet zo dicht op elkaar? 22 maanden is bijna twee jaar dan kun je met je oudste echt al wel dingetjes afspreken hoor, ze kan duidelijk maken wat ze wilt en die loopt dan bv ook zelf de trap op en af, wat het aan het eind van de zwangerschap minder pittig maakt. 

Ik ben nu 35 weken zwanger van de tweede en zwanger geraakt toen de oudste 9 maanden was. Ik vind het zeker pittig en zie ook wel op tegen die eerste tijd, maar eerlijk is eerlijk... dat had ik bij mijn eerste kindje ook en uiteindelijk is dat ook allemaal goed gekomen. 

Ik vond overigens de periode rond 13 maanden wel heel zwaar ook i.c.m mijn zwangerschap. Ons dochtertje kreeg toen achter elkaar vier kiezen en vier tanden, de BMR prik en een paar verkoudheden en was dus een tijd flink uit haar doen. Mogelijk zit je daar nu ook middenin en ik kan me indenken dat dat ook niet helpt... Een troost... daarna kwamen wij juist weer in een hele leuke fase terecht waarbij ze super veel leert nu en echt gaat communiceren.

Neusje, ja ik bedoel dat ze rond de 1.5 jaar ineens zó groot worden. Mijn jongste is nu 16 maanden en zit ook in die 'sprong'. Ze kan ineens wat praten, begrijpt wat ik zeg en slaapt ineens al 2 volle weken door én ze slaapt uit tot 7.30, dat is nog noooooit gebeurd. Ineens is het kleine eraf en worden ze mini peutertjes. Dat was een maand geleden nog wel anders. Heerlijk vind ik het zo, echt genieten! Ik bedoel dus vooral dat een kind van 13/14 Maanden echt nog 'baby' is en een kind van 16/17 maanden ineens peuter en dan is alles zoveel makkelijker :)

Oh ik hoop het ook zo! Mijn dochtertje is nu nog elke dag om 5 uur wakker en het komt regelmatig voor dat ze snachts nog wakker wordt. Daardoor lijkt het me allemaal super zwaar, maar het is natuurlijk waar dat ze over 9 maanden veel groter zal zijn. Ik hoor ook alleen maar van mensen om me heen dat hun babietjes allemaal doorslapen, dus vraag me echt af wat we dan verkeerd doen omdat ze zo vaak nog wakker wordt. Nu het allemaal een beetje bezonken is begin ik het toch al alweer leuk te vinden, nu maar hopen dat alles goed gaat. Bedankt voor jullie lieve reacties :)

Nou, mijn kids slapen ook lang niet altijd door. De laatste 2 weken gaat het dus ineens wonderbaarlijk goed, maar tot 15 maanden hebben ze allebei nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad of sliepen ze weer de halve nacht tussenin. De oudste is nu 3 en wordt ook nog wel eens wakker voor een slokje drinken, deken kwijt, enge droom etc.. da's volgens mij wel normaal hoor. 
Ouders  van wie kindjes altijd doorslapen, hebben geen idee hoeveel 'geluk' ze daarmee hebben want ik ben er ondertussen wel achter dat je dat écht niet volledig in de hand hebt.  Maar het wordt wél beter naarmate ze ouder worden, ik vind de nachten nu ze 3 jaar en 16 maanden zijn al zoveel beter te doen dan de eerste 12-14 maanden.
Vanaf 1.5 jaar gaan de meeste kindjes echt beter en dieper slapen dus t komt vast goed hoor, ook bij jou. Ik heb ook wel eens gedacht: HOE ga Ik dit straks doen met 2 kleintjes?? En ja, er zijn ook echt drama nachten geweest dat ze allebei wakker waren en we amper sliepen. Maar ook dat gaat voorbij ;) En ik geloof dat alle ouders dat stiekem wel hebben hoor...

Super leuk, gefeliciteerd. Tussen onze dochter 23/9/2019 en onze zoon 23/10/2020 zit precies 13 maanden. Onze wens was de kids dicht op elkaar. Dat het meteen lukt was een kadootje. Ze zouden 14 maanden schelen maar onze zoon is eerder gehaald ivm complicaties. 

Ahh ja ik heb wel het geluk dat mijn dochter over het algemeen goed doorslaapt snachts. de laatste paar maanden is ze snachts niet wakker geweest. Wel met periodes echt steeds om 6 uur of voor 6 uur al wakker. 
En mijn dochter is een kleine druktemaker.. ze is gelijk 'aan' tot 19.00u savonds en slaapt tussendoor vaak maar 1x een uurtje of 1.5 uur.  
Maar ik merk wel, nu ik haar opeens zo groot vind lijken, dat ze ook vaker korte rustmomentjes heeft en even bij me op de bank komt zitten. Wel fijn zo tegen het einde van de zwangerschap ?

Geficiteerd !! Hier zwanger geworden toen de eerste 11 maanden was. 
Ook niet helemaal gepland, de eerste hebben we een jaar over gedaan en uiteindelijk met hulp van clomid en prikken voor een eiersprong is het gelukt. 
Dus dacht ik word toch niet zwanger.... uhm wel dus. Kan nog niet zeggen hoe het is om er 2 zo dicht op elkaar te hebben, moet nog 4 weekjes voordat de kleine meid komt. Maar ik weet zeker dat die kleine jongen van ons een top broer word en vind het wel heel leuk zo klein leeftijds verschil. 
Dus geniet ervan, en succes met vertellen aan je man. 
Die van mij schrok zich een ongeluk en moest wel erg aan het idee wennen ?

Terug
Bovenaan