plotseling toch een nieuw huis en dan ook een baby?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Wij zijn ongeveer 5 maanden bezig om een klein wondertje te maken.
maar nu kregen wij deze week bericht dat we in aanmerking komen voor een nieuwbouwhuis..plaats en woonplaats zijn perfect, maar de timing...
Hebben anderen dit ook meegemaakt?
Ik weet nu niet of het zo slim is om nu te blijven stoppen met de pil...kunnen we niet beter eerst verhuizen...maar is verhuizen wel het belangrijkste....pfff

iemand nog een goed advies?

groetjes Espritxx

Gewoon doen wat je gevoel zegt! Als jij verhuizen en bezig zijn met zwanger te worden een te grote belasting vindt, dan zou ik een tijdje condoom gebruiken.. Ik zou niet weer de pil gaan slikken, je lichaam went nu net eraan dat je geen pil slokt. Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voordat mijn menstuatie normaal en regelmatig was.

Aan de andere kant, zwanger worden is zoiets bijzonders, dat laat zich niet plannen. Als jullie verhuizen en tegelijk zwanger worden dan heeft het zo moeten zijn.

Succes met de beslissing!

Hoi,

Ik snap precies wat je bedoeld.
Ik herken het helemaal.
In mei 2006 hebben we ons huis te koop gezet, en die is nu nog niet verkocht.
Nu zijn we bezig voor tweede kindje.
We hebben een starters woning,   die staan meestal niet zo lang te koop.
We kunnen niet blijven wachten, we willen niet te te veel jaren tussen de eerste en evt. tweede kindje hebben.

Doe waar je jezelf goed bij voelt,
overal is een oplossing voor. Er zal vast wel familie helpen met verven en verhuizen.
heel veel succes !!!!!!!!!!!

Hoi Espritxx

Wij wilden pas aan een kindje beginnen als we een koopwoning met tuin hadden (ons huurflatje was erg klein), en ook omdat we dan later iets kunnen achterlaten voor onze kinderen als we die krijgen. Inmiddels wonen we 4 maanden in ons droomhuis en zijn in januari met de pil gestopt, voor ons voelde deze volgorde t beste, dus ik zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt, dan krijg je nooit spijt!
xxx Muizeke

Hoi,

5 jaar geleden hadden we ook ons huis te koop, de verkoop wilde niet vlotten. Uiteindelijk toen we een koper hadden ben ik met de pil gestopt. Dat was juli, in september de sleuteloverdracht  eind oktober naar ons nieuwe huis verhuisd en begin december zwanger. Omdat we zo druk waren nog met inrichten enz ben ik toch vrij snel zwanger geworden. Je bent dan erg druk met andere zaken, nu dat was een goede zet, voor ons in ieder geval..
Ik zou nu zo weer gaan verhuizen, als het kon,  want nu gaat het zwanger worden helemaal niet zo vlot, we zijn al ruim een jaar aan het klussen....  

Succes met je keuze...

groetjes  Anna  

hoi hoi,

hihi wat grappig ik zat vorig jaar in het zelfde schuitje!wij waren in jan gestopt met de pil en in maart werden we ingeloot voor nieuwbouw woning volledig onverwacht!werden maar 38 huizen gebouwd en waren 300 aanmeldingen dus nooit verwacht dat we een huis zouden hebben!

ik heb toen ook zo getwijfeld maar heb alles afgewogen:
wat als je moet bevallen als je net hebt sleutel /bijna krijgt  of ben je net bevallen en in je kraamtijd zit leek mij    geen prettig idee!

ik ben toen toch maar weer aan d e pil gegaan!maar ik zou je aanraden om dan ipv aan de pil te gaan een condoom te gebruiken want eer dat de pil uit je lijf is!

maar het is geheel je eigen keus en voin djij het geen probleem om hoogzwanger of net bevallen te gaan verhuizen dan zeg ik   go for it!!!!!!

heel veel liefs petra

hallo meiden,

ontzettend bedankt voor jullie reacties!!
wat is zo'n forum toch heerlijk!!!!

groetjes Espritxx

Hey Espritxx!

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Echt een buitenkans om een stuk grond te kopen en een mooi huis op te laten zitten, maar ja, we zijn ook echt bezig met zwanger proberen te raken. Misschien is het zelfs deze ronde wel raak... ??

Wij gaan er in elk geval wel voor, misschien krijgen we de grond wel niet eens. Als we de grond wel kopen en we zouden zwanger zijn, dan doen we het gewoon rustig aan met inrichten en dergelijke. Je hoeft toch niet alles in een keer te doen, gewoon lekker stap voor stap. Ik zou het ook wel leuk vinden als we net een baby hebben om dan lekker in een nieuw huisje te zitten, open haard erbij aan, lekker knus --> ik zie het al helemaal voor me :).

suc6 ermee!

xx peterselie

Terug
Bovenaan