plotseling toch een nieuw huis en dan ook een baby?

Hoi,

In oktober hebben we een bestaande woning gekocht, waar we januari de sleutel van zouden krijgen. Normaal zouden we pas gaan stoppen met de pil als we in het huisje zaten.
In november toch gestopt met de pil, ik was immers 12 jaar aan de pil geweest en dan ik dacht dat het wel een half jaar of jaar zou duren voor het raak was. Eerst een maandje condooms gebruikt, vanaf december dus voor het echt!

Op 10 januari hebben we de sleutel gehad, op 16 januari was mijn NOD en gelijk een positieve test in handen!
Inmiddels ben ik 8 weken en 3 dagen zwanger en zijn we al 5 weken aan het klussen in ons huisje.

Wat vind ik de nadelen?
- Je  moet veel uit handen geveb, want verven kan je niet, alleen latex verf, geen glansverf.
- Je kan niet teveel tillen, maximaal 10 kilo per keer.
- Je moet rekening houden met allerlei klachtjes, zoals misselijkheid, buikpijn, last van borsten, moeheid, wat niet ideaal is tijdens een verhuizing.

Zou ik het anders gedaan hebben als ik dit vantevoren had geweten? Nee, absoluut niet. Ik ben enorm blij met mijn zwangerschap, hoe erg ik het ook af en toe gehad heb, vooral met het klussen.
Een kindje neem je niet, die krijg je! En als je nu een pauze inlast en straks problemen krijg om zwanger te worden, dan vraag jij je altijd af of het niet anders had geweest als je toch verder was gegaan met zwanger proberen te worden.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan