Plussize en zwanger worden

Hoi,

ik ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend (29). Ik heb 27 okt. mijn spiraal laten verwijderen en sindsdien zijn we er ook echt serieus mee bezig om zwanger te worden.

Nu heb ik zelf een flink maatje meer en ben ik op zoek naar meiden/vrouwen die dit ook hebben om wat ervaringen e.d. met elkaar te delen.

ik hoor het graag!!



Groetjes
 
Hai Lily!

Ik heb ook een maatje meer en ben inmiddels 8 weken zwanger, bij ons was het ongepland en ben ik door het vergeten van de pil zwanger geraakt..

Of het daadwerkelijk wat met mijn gewicht te maken heeft gehad.. geen idee!

Hopelijk mag het jullie ook gegund worden!

Liefs!
 
Hi Lily,

Hier nog een maatje meer! Inmiddels zwanger van mijn 2de knul. Beide keren was ik binnen 2 maanden zwanger na het verwijderen van het spiraaltje. Ik ben ook nog een tikkeltje ouder, dus heel bijzonder dat het allemaal zo voorspoedig werkt.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook  geen enkel kwaaltje gehad. Nu ben ik wel heel snel moe en veel misselijk (20 weken zwanger), maar volgens mij heeft dat geen link met het zwaarder zijn. Ik heb geen lichamelijke klachten aan rug, bekken, etc.

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat als je zwanger wilt worden met een maatje meer, het helpt om koolhydraatarm te eten. Het schijnt dat je dan buikvet verliest, waarbij vruchtbaarheidshormonen vrijkomen.

Liefs Anna
 
Hai Lieke, wat leuk! Gefeliciteerd! Vast even schrikken dan, maar nu wel blij? ;)

Hoi Suzanne, pfoeh dat was een lange adem dan zeg! Wat fijn dat het uit eindelijk toch gelukt is!! Lekker genieten van jullie kleintje!
<p style="text-align: left;">Hoi Anna, gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel is gegaan.. Ik ben nu na mijn spiraal 1x ongesteld geworden, maar heb nu al een cyclus van +/- 50 dagen :(. Heb me voor genomen om in het nieuwe jaar maar weer de HA te bellen voor advies. Ben alleen bang dat zo zo snel alles bij je gewicht gaan zoeken. Ja ik ben te zwaar, maar wet wel gezond en sport veel. Bedankt voor de tip van het Kh arm eten. Ik ga het eens proberen!
 
Ik heb ook een maatje meer. Na het weghalen van mijn spiraal was ik na 9 maanden zwanger. Door misselijkheid kon ik veel minder snaaien dan voor mijn zwangerschap. Daarbij kreeg ik zwangerschapsdiabetes en moest mijn eetpatroon aanpassen. Hierdoor kwam ik tijdens de zwangerschap maar 1 kilo aan. 11 december is mijn zoon geboren en ik weeg nu 9 kilo minder dan voor de zwangerschap. Dat is wel echt mazzel en een cadeautje. Hoop dat ik mijn gewijzigde eetpatroon tijdens de zwangerschap door kan zetten.
 
Ik heb ook een maatje meer.

Bij de eerste gelijk een regelmatige cyclus. En 1 jaar overgedaan. Het lag toen niet bij mij maar bij mijn inmiddels ex.

Als je verder gezond bent is het prima toch. Bij mij hebben ze toen niets gezegt over mijn gewicht.



Inmiddels met mijn vriend (3jaar samen) bezig voor nog een kindje. Nu een half jaar bezig. Deze keer wel een onregelmatige cyclus. Nu voor de 2e keer 36 dagen. En echt een baalmoment er van gehad gisteravond.
 
Hoi Lilly,

heb zelf ook een aardige maat meer.

Ben ondertussen moeder van een dochter van 2,5 (was binnen twee weken zwanger)

heb in mei een miskraam gehad, had niets met gewicht te maken (was per ongeluk zwanger geraakt)

nu inmiddels voor de derde keer zwanger, 11 weken en was weer min of meer per ongeluk. Wel gewenst maar de planning was begin volgend jaar pas.

Je gewicht hoeft dus niets te zeggen mbt zwanger worden. Mijn vorige zwangerschap is verlopen als uit een boekje. Geen klachten en een bevalling van 2,5 uur.

Daarbij heb ik zelf een onregelmatige menstruatie van tussen de 28 en 38 dagen.

veel plezier in deze tijd! Hoop dat je ons snel leuk nieuws kan vertellen!
 
Terug
Bovenaan