Plussize en zwanger worden

Hoi Lily & de rest van de dames! Ik ben dan geen plussize maar het omgekeerde. Vanaf dit jaar pas ongesteld geworden.

Wij wilde heel graag een kindje en besloten te stoppen met de pil (vorig jaar) werd niet ongesteld. Ik was/ben altijd al heel licht in gewicht geweest en eerlijk gezegd denk je er niet over na als je wat jong bent. Ha vertelde dat als ik nu niet ongesteld werd ik eerst m'n gewicht op orde moest krijgen. Weer aan de pil, eerst dat gewicht op orde (was echt even afzien) toen stoppen met pil en sinds aug ongesteld geworden wat in mijn geval ook vruchtbaar worden betekent..

Niet ter reactie op het hele maatje meer want een maatjes minder (mijn geval veel minder) heeft net zo negatieve aspecten eraan kleven. Denk soms dat je beter een maatje meer dan minder kan hebben..

morgen eerste serieuze test! :D
 
@ran, wat balen dat het moeizaam gaat! En ik snap het advies, maar inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan!! Ik was altijd regelmatig ongesteld, maar afgelopen maand (na het verwijderen van mijn spiraal) heb ik een maand "overgeslagen". Mijn cyclus duurde 56 dagen, maar donderdag kwam hij toch. Nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn geworden, haha. Ik hoop dat het nu weer regelmatig door gaat, maar ook ik heb besloten wel extra goed op te gaan letten qua voeding en beweging.

@gebruiker, wat fijn dat je al een gezonde dochter hebt! En goed om te horen dat alles volgens het boekje verlopen is. Als je gaat Google over Plussize zwangerschap wordt je helemaal naar van alle horrorverhalen dus ik ben blij met je positieve berichtje haha! Van harte met je zwangerschap! Hopelijk verloopt alles weer volgens het boekje ;)

@plu, leuk dat je meeschrijft! Kan me voorstellen dat een maatje te weinig ook ontzettend frustrerend en lastig is! Maar op het andere forum heb ik al goed nieuws voorbij zien komen dus het is voor het goede doel geweest allemaal toch?! Gefeliciteerd!!! :)

@Lieke, gelukkig! Nu bekomen van de schrik en lekker gaan genieten!
 
Ik ben ook plus size , 
En gewoon veder en gezond en super happie over hoe ik eruit zie.. maar helaas geen goede cyclus. 
En die heb je wel nodig bij het zwanger worden, nu na een jaar proberen kan ik met behulp van de ovulatie sticks of temperaturen geen eisprong vinden. 
Dus zijn we naar de huisarts geweest.. die begon zoals gewoonlijk over overgewicht, maar en zijn zoooo veel plus size vrouwen die zwanger zijn geworden, je word altijd maar in een hokje gestopt.. 
Nu is het wachten op de afspraak van fertiliteit. En daar maar weer ons verhaal doen. 
Ik zie er wel tegen op omdat je je altijd moet verantwoorden voor je overgewicht, iedereen is anders en ook plussize mama's bestaan ?? 
 
 
Hoi!
Ik heb ook een maatje meer. Even het verhaal mijn man en ik proberen nu voor de 2e maand zwanger te raken voor mij het 1e kindje me man de 2e.
Ik ben 28 me man 32. Ik heb 2 oudere zussen waarvan 1 PCOS had en de ander wss ook maar daar hadden de cystes de overhand, die zus heeft ook IUI, IVFA etc gehad. Voor mij dua de angst dat ik ook soortgelijks heb. Dus een aantal jaar terug voor ik me man kon en met me ex was wouden we het gaan proberen. Jaar geen spiraal gehad maar ook maar 1x ongesteld 2 dag oud bloed. De gyn bij verwijderen zei al dat er een mogelijkheid eas op PCOS omdat het er afwijkend uitzag maar niet kon zeggen omdat de spiraal er net uit was.
Inmiddels een aantal jaar verder en 15kg lichter (was 20kg helaas weer 5kg aangekomen) en sinds 28 aug spiraal eruit. Nu 1 menstruatie gehad, ik kan dus nog niet zeggen wat me cyclus duur in totaal is maat beteken de app telkens op 28 dagen en tot zoveer komt die heel erg overeen. Het is voor mij nu afwachten tot 19-10 of me menatruatie komt of miss uit blijft.
Me beide zussen zijn uiteindelijk spontaan zwanger geraakt na 10kg afvallen. Ik ben dus echt wel van mening dat overgewicht een factor is waardoor de vruchtbaarheid minder is, maar ook "slanke" vrouwen kunnen het krijgen dus het hoeft niet! Na me afvallen is nu blijkbaar me cyclus toch stabiel maar zal moeten zien of ik een nieuwe cyclus inga voor ik zeker weet hoe deze is
 
Wat Anna zegt klopt btw. Ik loop ook bij de dietiste om nog meer gewicht kwijt te raken voor mezelf en zwanger worden ondanks de 15kg zit ik nogsteeds zwaar in overgewicht. 
Dietiek adviseerde koolhydraten te beperken omdat je buikvet je hormonen laten schommelen die worden minder dus ben je ook "meer vruchtbaar" daarnaast is vaak kleine beetjes eten niet goed omdat je dan insuline aan blijft maken.
 
Het zal heus per persoon verschillend zijn.  Met mijn ex en 50 kilo zwaarder als nu ben ik 2 jaar niet aan de pil geweest zonder enkel resultaat. 
Nu 50 kilo lichter en een nieuwe vriend. Gestopt met de pil en direct zwanger, niet eens meer ongesteld geworden en inmiddels 21 weken.
 
heeft dit met mijn gewicht te maken gehad (ondanks de altijd regelmatige cyclus) volgens mijn gyneacoloog wel, zelf denk ik t ook wel ergens. Misschien lag het wel bij mijn ex, hij wilde t nooit testen en zal het nooit weten. Maar het heeft zo moeten zijn. 
Ik weet wel fixeer je er niet zo op, dat wierp bij mij ook niet zn vruchten op en uiteindelijk komt alles wel goed.  Ik had toen nooit durven dromen dat ik na mijn breuk met mijn ex nog gelukkig en zwanger zou raken, en nu met mijn huidige vriend kan mijn geluk niet op!
 
Terug
Bovenaan