Poepen in de broek

Hallo allemaal,

Onze zoon is 4 jaar, maar heeft nog nooit van zijn leven op een potje gepoept of op de wc. Dat brengt nu problemen met zich mee, aangezien hij vaak met minimaal 1x een poepbroek thuiskomt. Thuis heeft hij een tijdje om een luier gevraagd en dan poept hij in de luier op de wc. Maar op school heeft hij geen luier, dus poept hij in de broek. Het vervelende is, is dat hij het ophoudt en hele kleine beetjes per dag heeft. Eigenlijk adviseren ze poeders, maar hoe moet dat dan op school? Of ik moet hem een aantal dagen thuis houden en dan hem leren te poepen, want hij zegt dat hij niet echt bang is, maar niet weet hoe het moet. Maar dat lijkt me toch hetzelfde als in de luier poepen, maar we krijgen het hem niet aan het verstand. Doordat hij eigenlijk last heeft van obstipatie drukt de ontlasting waarschijnlijk tegen zijn blaas, want hij is ook nog nooit zindelijk met plassen geweest. Dus het is redelijk dramatisch hier ;)
 
Misschien een soort fysiotherapie?

Obstipatie kreeg mijn dochter ook toen ze nog probeerde te voorkomen op de wc te poepen. Bij haar betekende het ook dat ze voor het eerst van haar leven 's nachts ging poepen, want dan heeft ze wel nog een luier.
 
Terug
Bovenaan