poepen

Mijn meisje heeft echt zo'n moeite met poepen en ik kan het niet aanzien. Haar hoofdje wordt mega-rood.. ze kreunt,huilt, krijst en drukt maar. Maar er komt negen van de tien keer niks. Af en toe een scheet. Als ze dan wel poept is het gewoon dun dus daar kan het niet aan liggen. Wat dan, heb al naar het cb gebeld... die raden aan de voeding te verdunnen zodat de ontlasting dunner wordt.. maar het is al zo dun dus wil dit niet weer doen (heb het al eens geprobeerd, met als gevolg een spuitluier, na evenveel moeite van Tyche als normaal). Ook een warm badje werd aangeraden maar ook geprobeerd zonder gevolgen... Is er dan toch iets met haar darmpjes... ben van plan morgen de huiarts te bellen.. maar misschien herkend iemand dit of heeft iemand tips. Tyche heeft dit al sinds haar geboorte dus het is niet iets van de laatste week ofzo. Alvast bedankt.

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hallo Kirsten

Hier een zelfde verhaal hoor.

Toen ik borstvoeding gaf had Evi met ontlasting geen probleem, dit had ze meerdere keren per dag en het was dun.

Nu echter met flesvoeding is het nog maar 1 keer per dag. Ook zij loopt
regelmatig rood aan van het persen, kreunt dan flink en dan is het af
een toe een windje wat er uit floept..

Ik denk dus niet dat er iets mis is met de darmpjes maar ik moet
volgende week voor de eerste keer naar het cb dus zal het dan wel horen.

Groetjes!

Hoi,

Kay heeft soms ook wat moeite met poepen. Hij is dan erg winderig maar geen poep!
Wat ik dan doe is altijd eventjes zijn temperatuur opmeten. Niet voor de temperatuur, maar de termometer prikkelt zijn darmen. Als je dan de termometer een beetje zachtjes beweegt  hoor je de lucht er gewoon uitlopen gevolgt door een enorme lading poep!

Je kunt dit ook doen met een wattestaafje waar wat babyolie aan zit.

Uiteraard moet je dit niet te vaak doen! álleen als je ziet dat de kleine er alles aan doet om te poepen en het niet wil lukken..

Vanmorgen had ik dit probleem dus ook weer en dus hop,.. even temperaturen. Er kwam weer vanalles uit en ik zag aan Kay's gezichtje dat hij erg opgelucht en blij was.. Wat een teamwork haha!

Probeer het eens..

Esmé mv Kay

zoals hier boven al gemeld idd kan je dus een thermometer doen, en euh o ja ik ben op het cb geweest en die gaven nog als tip een theelepel zonnenbloem olie door de flkes. ga het morgen maar proberen denk ik.

heb idd ook met de thermometer gedaan en dat helpt wel ooit hoor... maar dan is het een paar uur later weer hetzelfde verhaal.. soms heb ik ook het idee dat ze drukt terwijl ze niet moet poepen maar ja... even afwachten dus. Ik bel toch even naar de huisarts, dat kan nooit kwaad en ben ik weer wat zekerder. Toch bedankt hoor voor de tips!

ik heb precies hetzelfde. Persen en persen, een bijna paars hoofd van het drukken en met een beetje pech... spugen van al dat gedruk!   Hij poept 1x per dag altijd rond dezelfde tijd en de rest van de dag laat hij ook scheten. In het begin schrok hij van zijn eigen scheten maar gelukkig nu niet meer.

liefs
di silva

Daar heb je homeopatisch poeder voor.
Abc dophilus heet het geloof ik.
Dat is voor krampjes en slecht kunnen poepen.

Ik heb het voor de krampjes en werkt perfect.

Terug
Bovenaan