poepen!!

Heel herkenbaar! Norah poepte altijd maar 1x in de week (ja, je leest het goed...) en dan een supervolle, vloeibare luier. Na de eerste dagen met fruithapje kwam het al iets vaker en werd het wat vaster. Maar nadat we er een groentehapje bij zijn gaan geven, zijn alle remmen los. Ze poept elke dag een of twee keer en het is ook echt vaste poep. Vorige week was het zelfs zo hard dat het er heel pijnlijk uitzag als ze moest poepen. Het waren echt van die grote, harde drollen. Heel zielig. Op advies van het cb hebben we toen elke dag een beetje roosvicee laxo gegeven en haar poepgaatje gemasseerd met vaseline (wat je al niet doet voor je kleine!). En dat hielp. Nu is de onlasting weer iets minder hard, maar nog steeds elke dag. En kleurt het bij jullie ook mee met de voeding?

Hahah hel herkebaar Zifjon poept ook 2-3 x per dag en STINKEN oef, werk al 5 jaar in d ekinderopvang maar als ik vrog in de ochtend mijn bed uitgescreeuwd word omdat mijn ventje zijn broek vol heeft moet ik toch wel ff mijn hoofd wegdraaien voor de stank :)

Nu is het ook heel zuur en billetjes zijn beetje rood erdoor geworden misschien toch eindelijk die tandjes.

gr van Mariska en mijn kleine stinkerd.

o ja doen die van jullie het ook bijna altijd in een nieuwe luier ???? lekker schoon dan.

Goh, wou dat mijn dochter dat deed. Daar is echt geen poepluier uit te krijgen.

Ik zit al 6 weken aan de lactulose, ze krijgt 240cc water met 6 scheppen melkpoeder (kruidvat huismerk) en ze krijgt kiwi, pruimen en perenmoes wat alledrie zeer laxerend schijnt te wezen. Maar poepen, ho maar.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, want de huisarts adviseert ook alleen maar kiwi en peer en overstappen op omneo voeding. Maar ik moest wel binnen twee dagen reageren als ze dan nog niet gepoept had (ondertussen zou dat dan 8 dagen zijn), terwijl overstappen op andere voeding 14 dagen zou duren voor dat resultaat geeft.

Roosvicee laxo heb ik nog niet geprobeerd, want onze dochter is pas 5,5 mnd oud. Ook bruin brood en volkoren kaakjes e.d. krijgt ze dus nog niet. Ik kan over 5 wk pas terecht in het ziekenhuis.

Heeft iemand voor mij nog tips???

Groet Liesje

Hoi

Overstappen op omneo zou ik zeggen, echt het had bij ons binnen een dag of twee echt resultaat.
En verder doorgaan met pruimenmoesjes extra water e.d

Succes

Groetjes M.L

Nou, hier zijn de poepluiers meer dan welkom. Leah kan nauwelijks poepen en heeft daar erg veel last van. Ik lees ook van de anderen dat het moeilijk kan zijn. Zijn we dus niet de enige (gelukkig). Leah poept ongeveer 1x per week, echt zielig. De dagen ervoor is ze er echt huilerig van. Zit dus nu aan de lactulose, maar ook dat geeft weinig effect.

Ze krijg alleen maar groentehapje nog. Misschien toch voorzichtig beginnen met peer? Heb dat een paar weken geleden wel gedaan, maar toen had ze ook daar weer veel last van.

Dus hier een dik hoera! als er weer een poepluier is geweest..... ben jaloers op jullie dagelijkse luierverschoningen, hihi!!!

Hey dames,

Hier ook heel herkenbaar, sinds Noa fruit en groenten krijgt heeft ze ook 2 a 3 volle poepluiers op een dag, en er zitten af en toe ook drolletjes bij!
Dat is een tijdje echt heel anders geweest met het poepen, ze had tot ze een maand of 3 was maar om de 4 a 5 dagen een poepluier ik moest lactolose siroop gebruiken en ben zelfs met haar naar de kinderarts in het ziekenhuis geweest omdat ze het vaak uitschreeuwde van de krampjes zo zielig vond ik dat!!!

Dus ik ben heel erg blij met die vele poepluiers!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari08

Terug
Bovenaan