Poepprobleem!!! hulp gevraagd.

A

Anoniem

Guest
Linde heeft al vanaf de flesvoeding last van haar ontlasting, daarom krijgt ze ook
Friso-comfort speciaal voor moeizame ontlasting.
Maar de laatste paar dagen is het weer helemaal mis, ze krijgt al extra vocht in haar flesjes, wat olie ( vind de hoeveelheid moeilijk ga vanaf nu iets meer dan een druppeltje proberen). Ik heb net via google een lepeltje sinaasappelsap als tip gelezen, die proberen we morgen maar uit.
Ze is geen fan van water, thee, sap maar dat probeer ik er nu op allerlei manieren toch maar in te krijgen.
Het is gewoon zo zielig, ze moet keihard persen, loopt dan knalrood aan, zweetdruppels op haar hoofdje en uiteindelijk heel hard huilen.
Met als resultaat een klei-achtig poepje tussen haar billen, die inmiddels kapot gaan van het persen.
Iemand nog gouden tips voor ons meisje???
Mischien andere voeding, geen kraanwater? ik weet het even niet meer.
Ik ga donderdag zoiezo even met haar naar de ha, ze heeft ook al een week een akelig hoestje.
Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben.

groetjes Danielle.

Bij Yoëll doe ik door zijn fruit en groente ook wat extra vocht.
Pruimen schijnen ook te helpen
Wat ik bij Yoëll deed was als hij zn rug lag, met zijn beentjes fietsbewegingen maken naar zijn buikje toe. Zo stimmuleer je de darmpjes wat.

Heel veel sterkte, ahhhh zo zielig he

Pauline

Hey Danielle

Yoëll heeft hetzelfde probleem, eigenlijk altijd al gehad en ik heb zakjes forlax gekregen, dit zijn een soort van vezels wat hij 2x per dag door een fles of sapje krijgt....het werkt perfect moet ik zeggen

Ook hebben we wel eens een laxeerpil gehad toen zijn ontlasting meerdere dagen uit bleef...en wij erge slapeloze nachten hadden van een krijssend jongetje die last van z`n darmpies had...

Als je dichtbij woonde had ik je zo ff een paar zakjes gebracht dan had ze morgen direct weer ontlasting....

Succes...

Liefs Denise en een knuffel voor je meissie

Hoi,
Ben eigenlijk een najaar- mama, maar ik las je topic en herkende het probleem helaas.
Dit zijn de tips die ik kreeg; Idd wat meer water in de fles. Niet schudden, maar roeren; door het ontstaan van luchtbelletjes kan ze ook krampen en verstopping krijgen.
Als ze een gulzige drinker is, proberen haar eerst even op een speen of dergelijk te laten sabbelen, zodat ze niet te gulzig drinkt. Want ook hiermee krijgt ze teveel lucht binnen.

Ik heb dit ook allemaal geprobeerd en het hielp redelijk. Pas sinds vorige week geef ik haar liga met sinaasappelsap en nu poept ze soms zelfs wel 3 x per dag.
Het werd ook al beter toen ik begon met de groentehap, bruine bonen werkt ook laxerend.

Als mijn dochter zo aan het persen was, 'hielp' ik haar ook altijd met poepen door zachtjes  naast  haar poepgaatje  te drukken en haar ruggetje te masseren.
Veel succes, want het is echt een vreselijk gezicht, een kindje wat niet kan poepen.
Sil

Vervelend zeg!
ALs Puck niet goed kan poepen geef ik r vaak kiwi als fruithap, dan wil het meestal wel. Krijg je wel poep met zwarte pitjes haha.
Succes en sterkte voor je meissie!
Liefs, Marcia mv Puck.

Ik vind het al zielig als ik Milan in de box met zo'n mega rood hoofd zie. Maar als ik dit zo lees kan het nog veel erger !!
Ik deed/doe altijd 2 druppeltjes olie bij de flesvoeding en geef extra water bij de fles. Ook kun je eens proberen om een stukje zeep een stukje in te brengen (wel beetje nat) dit prikkelt ook de darmen (nog nooit zelf geprobeert, maar vriendin van mij kreeg dit als tip).
En misschien een keer de huisarts raadplegen ?

Hoop dat andere meiden meer tips hebben !!

Jolanda

haha Jorick,..
Ik krijg gelijk weer een jeugdherinneringen..

Weet dat ik vroeger eens problemen had met mijn ontlasting. Was toen 3 jaar oud zoiets. Nadat ik een paar dagen niet had gepoept en wel "moest" zeg maar, was mijn moeder ook ten einde raad. Tot dat een vriendin van mijn moeder haar adviseerde een heel klein stukje zeep "van achteren" in te brengen..

Ik vond het natuurlijk niet leuk! Maar wel toen ik een half uurtje later met spoed de struikjes in moest vluchten omdat toen  de hemelse verlichting kwam whahahaha..

Het hielp bij mij destijds super, maar of het al bij een baby mag dat weet ik niet..

Succes!

Esmé mv kay

ps: waarom vertel ik dit

Hoi !
ik heb misschien een simpele maar wellicht effectieve oplossing voor je:
Maak je fles niet met gewoon water aan maar met afgekoelde/koude rooibos thee.

Je zet een pot thee met echte Rooibos thee (te koop bij o.a. kruidvat, reformwinkels, gewoon die rare zakjes zonder labeltje). Je laat de thee afkoelen en doet dit in een fles of kan (bewaren kan in de koelkast bijvoorbeeld) en als je een fles gaat maken doe je de hoeveelheid rooibosthee in de fles en doe hierbij de schepjes melk, je kunt de thee dus gewoon verwarmen zoals je gewend bent de fles te maken, magnetron of verwarmer.  

Het heeft hier zeer goed geholpen,  dus ik zou dit zeker proberen, mijn dochtertje vond het gewoon lekker en heeft niets laten merken dat het anders smaakte.

Sterkte ermee !

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan