Poepvlekken.

Finn heeft regelmatig zijn romper onder de poep zitten.
We gebruiken pampers voor hem.
Met andere luiers is het nog erger.
Finn krijgt voor de reflux medicijnen met een laxerende werking, daar kan geen enkele luier tegenop:)

Maar nu het volgende, hoe krijgen jullie poepvlekken uit de Rompers?

Ik spoel de Rompers gelijk uit en gooi ze in een emmer met biotex. Op 60 graden de machine in en nog vaak niet schoon! Iemand tips?

Liefs Daan

Hey Daan,

Ik gebruik Vanish voor de poepvlekken. Je hebt de korreltjes die je er bij de was bij doet, maar ook zo'n spuitfles waarbij je de vlekken kunt behandelen. Dit laat ik even intrekken en was de rompertje dan op 40 graden. 9 van de 10 keer zijn ze dan schoon!

Laura heeft ook af en toe redelijke spuitluiers gehad. Soms zaten de rompertjes echt tot in haar nek onder de poep :).

Hoe gaat het nu met Finn?

Liefs J

Ik gebruik voor vlekken altijd shout dat kun je op de vlekken doen en dan is het er altijd wel uit. Maar als ik de rompers niet gelijk uitwas dan zijn de vlekken er vaak niet uit. Dus als Sophie een vieze romper heeft dan probeer ik die altijd gelijk uit te wassen. Ik was ze eigenlijk nooit warmer dan 40 graden.

Hey Daan,

Ik deed ze eerst ook meteen uitspoelen maar daar werd het ook niet schoon van. Sinds ik het meteen in de wasmachine gooi wordt het wel schoon, ook op 40 graden.
Mijn moeder gebruikt ook altijd shout en is daar helemaal enthousiast over.

Succes met de poepvlekken! Hoop dat Finn snel van de medicijnen af mag en dat je dan niet meer zo'n luiers zult hebben!

Liefs Kim

Finn heeft het ook vaak hoog op zijn rug;-)
Laatst had hij bijna niets in zijn luier maar alles op zijn rug, het zat zelfs in zijn haar. Toch knap;-)
Finn poept ongeveer 5x op een dag dus de luiers gaan hard hier:-(

Ik zal jullie tips eens gaan proberen.

Liefs Daan

Bij mij gaan de vlekken er ook vaak niet uit. Ik kan me alleen niet van de oudere kinderen herinneren dat ik dat toen ook had. Wat ik weleens doe als het mooi weer is, in de zon drogen, dan bleekt het.

hoihoi,,

ik doe het gewoon lekker ouderwets,,;)

even heet water erop met een blok zeep erover en dan effe boenen,, ik heb de vlekken er dan zo uit..

groetjess...

Terug
Bovenaan