Poes en baby....gaat dat samen?

Wij hebben zelf twee katten en ik denk dat de tips van Marije heel erg goed zijn! Niets meer aan toe te voegen eigenlijk. Ik denk dat dit het beste is.
Echter heb ik wel vraagtekens bij zo ´n spray of luchtje in het stopcontact.
Je kat heeft wel een luchtje natuurlijk wat hij/zij het liefst overal achterlaat. Echter dit is een persoonlijk luchtje. Je kan dus wel iets wat er op lijkt in een busje stoppen maar de ene kat is de andere niet en dat luchtje in de spray zal nooit het luchtje van je kat zijn. Wij hebben er ook eentje die graag dmv urineren zijn sporen achterlaat (zelfs de bedverhogers moesten het ontgelden) en die is totaal ongevoelig voor dit soort producten. Sterker nog: het wordt erger want het is niet zijn luchtje. Het hoeft dus niet te betekenen dat jou kat er positief op reageert!
 
Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf eigenlijk helemaal niet het benul dat de kat moest wennen aan alle nieuwe spullen in huis. We hadden dus ook nog niets in de kamer gezet. Gisteren daarom het aankleedtafel in elkaar gezet en in de kamer gezet, volgende week ook de box maar installeren.
Onze poes heeft dankzij jullie in elk geval al meer begrip gekregen...... voor haar zal het ook best een hele verandering zijn en misschien wel met de nodige stress wanneer de baby huilt.

Groetjes Alice en een kopje van Bella (want ze is ook best heel lief!)
 
Hoi allemaal,
Ben het helemaal eens met bovenstaande. Alleen een aanvulling.
Wij hebben 4 katten en een jack russel. Mijn zoontje is nu 10 maand.
Alle beestjes gaan uit de weg voor hem als hij tijgert.
Wij hebben ze ook allemaal aan hem laten snuffelen toen we uit het zh terugkwamen.
Zo kennen ze de geur en weten ze dat ze nu lager in rang staan dan onze zoon.
Wel moet je uitkijken met katteharen. Die verteren nl niet in het maagje.
Ook moet je uitkijken dat de poes niet gezellig bij die kleine in de box of het bedje
gaat liggen. Die rolt zich dan lekker warm tegen die kleine aan. Met het risico dat
hij op of tegen het gezichtje aan gaat liggen met alle gevolgen vandien. Ik denk dat
deze opmerking overbodig was maar je weet maar nooit.
Succes allemaal
Groetjes Melanie
 
Hallo allemaal,

Ook ik heb net als Alice veel aan jullie tips, geen moment bedacht dat onze kat alvast aan de box etc moet wennen. Wat wel handig is, zodra er een vreemd object op haar terrein is, is ze altijd zeer nieuwsgierig en bij voorkeur bekijkt ze dingen van zeer dichtbij. We gaan dus niet nog weken wachten met de aanschaf van een box, die komt gewoon al ruim op tijd in de kamer te staan! Kunnen we zelf ook alvast wennen. En als ze toch raar gaat doen kan ik dat luchtje nog proberen.

groetjes, Jootje en ook bedankt namens Demi, die vast een tevreden kat wordt/blijft!!
 
Hoi hoi

Wij hebben twee katten en toen ik zwanger was van mijn zoontje maakte ik me ook zorgen. Met name het mannetjesdier kon af en toe uithalen vanuit jaloezie (als ik het vrouwtje aan het aaien was bv.) Maar vanaf het moment dat de baby er was keken beide katten niet naar de baby om! Geen jaloezie, geen interesse. Het vrouwtje wil nu nog steeds niets van mijn zoontje weten (die ondertussen 14,5 maanden oud is) en gaat er vandoor als hij eraan komt. Het mannetje blijft rusitg liggen en laat met zich sollen en alleen als mijn zoon het echt te bont maakt (aan de staart door kamer slingeren) haalt hij een keer uit. Mijn zoontje heeft dus 2 keer een krab gehad tot nu toe waar hij meer verbaasd over was dan geschrokken.

maw: Maak je nu nog niet te druk! Kijk gewoon hoe het gaat en wellicht passen de katten zich wel helemaal aan net als die van ons!

Groetjes Esther

PS wat ik dan wel moeilijk vind: ik heb zo weinig tijd voor die beestjes dan ik het amper opmerk als ze een keer ziek zijn ofzo. Ze krigjen gewoon veel minder aandacht en ik doe echt mijn best!
 
Nog een toevoeging: Onze katten zijn nog nooit in de box geweest of in de kinderwagen of wat dan ook! Gewoon geen interesse! Alsof ze aanvoelen dat dat toch niet voorhen is bestemd!
 
wij hebben ook 2 katten en over 8 weken komt ons eerste kleintje. Wij pakken het juist een beetje anders aan.
Wij hebben in het begin vande zwangerschap al bepaalde zaken veranderd, zodat ze de link niet leggen met de komst van de kleine; de bak en het voer is verplaatst, ze slapen tegenwoordig inde garage in een mandje ipv op wat nu de babykamer wordt, en ze mogen niet meer boven komen, wat ze eerst wel mochten.
Verder zijn katten geen groepsdieren met sociaal gedrag zoals honden, dus lager in rang ze interesseert ze niet; ze gaan toch hun eigen gang wel.
Ook vinden ze vaak wat wij willen niet leuk, dus zetten we ze met opzet een keer in de box en een keer in een niet-opgemaakte wieg, zodat ze daar direct weer uit zullen springen.
En verder blijft het afwachten en vooral goed opletten, want katten zijn nu eenmaal vooral onvoorspelbaar! Ze mogen dus straks wel in de buurt van de kleine komen, maar niet in het vroege begin en niet zonder ons.
groejts
greet
 
nog even mijn verhaal,
wij hebben altijd katten(2,3of 4) in ons huis gehad en toen  Murphy werd geboren  kwam er drie maanden later ook een kitten bij!
Dat zijn zulke dikke vrienden geworden....onze oudste kat heeft wel een jaar lang moeten wennen aan alle geluidjes in huis. In de box en of wieg/bedje hebben we een tijdje een ballon gelegd zodat de kat er niet in sprong, werkte ook erg goed!
En onze kinderen hadden met tien maandjes heus weleens een krabbel op hun arm staan omdat de kat weer eens uitgeplukt werd...
 
Terug
Bovenaan