poes en baby..

A

Anoniem

Guest
hoi hoi allemaal

ik heb een vraagje, wij hebben een poes die erg eigenzinnig is... naar ons toe heel lief maar naar onbekenden   is ze soms wat angstig en loopt ze weg of gaat ze blazen...

ik ben ook erg benieuwd hoe het straks met de baby en poes gaat..

hoe kan je een poes het beste laten wennen aan de baby..

enne wbt box en andere dingen waar de baby in ligt, poes vind het namelijk ook erg lekker liggen , maar zie het niet zo zitten dat ze elke keer in de box gaat liggen ivm haren en je weet maar nooit wat een poes bij een baby alleen doet..

wie heeft hier ervaring mee en hoe gaan jullie hiermee om?
wat laten jullie wel toe en wat niet

liefs tobi.

Hey,

ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen is mijn kat ook erg gehecht aan mij, niemand anders alleen aan mij. Dus laat hem ook echt overal bij. Het kamertje is nu klaar en de kat zit er altijd in als ik er bij ben, dus dat hij weet dat het kamertje alleen toegankelijk is als ik er ben! En dat werkt iig. Verder moeten we maar afwachten hoe de kat op de baby reageertzodra die er eenmaal is.

Jij iig erg veel succes met de poes

Groetjes Claudia
25 wkn & 4 dgn

Hi dames,
Het klinkt misschien een beetje raar, maar wij hebben een hond en zodra ik ben bevallen laten we hem een stukje van de placenta opeten. In het wild doen de dieren dit ook, en het schijnt dat het dier dan beschermend wordt tegenover het kind. Wij doen dit ook omdat onze hond erg jaloers is, en hopen dat hij dan niet gaat lopen blaffen of piepen wanneer ik of mijn man de kleine uit bed haalt of uit de box. X

Bij de vorige zwangerschap heb ik de box wat eerder in de kamer gezet, zodat de katten konden wennen, en ik ze kon leren dat ze er niet in mochten. Maar uiteindelijk wilden de katten er absoluut niet in als de baby er in lag. Zo'n krijsende indringer, daar gaan ze niet snel naast liggen hoor  Maar op de babykamer zelf heb ik een wc-slot. Zodat mijn slimmerik de deur niet open kan springen en in het bedje kan gaan liggen.
Ik vind dat de katten niet mogen liggen op plekken die van de baby zijn, dat vind ik niet hygienisch.

Verder laat ik de katten nooit alleen met de baby, je weet maar nooit wat ze doen, soms zijn ze inderdaad jaloers en dan kunnen ze toch raar uit de hoek komen he.

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi Tobi,

ik maakte me tijdens mijn zwangerschap ook wel eens zorgen want mijn kat kan best uithalen soms.. maar... Mandy (11 maanden) kan doen wat ze wil, Muis (zo heet mijn kat) loopt gewoon weg en heeft haar nog nooit iets gedaan (uiteraard houd ik het wel in de gaten).

Succes!

Groetjes F.

hoi wij hebben ook een kat en toen onze zoon geboren was ging hij ook steeds in de box en kinderwagen liggen...kon het hem niet afleren... tot de kraam hulp er was, zij zei leg maar een stuk inpak papier (van dat papier dat er knisperd van dat glimmende "kerst papier")in de wandelwagen zodat da kat het vanaf de grond niet kan zien. als hij er dan inspingt schrikt hij zich lam.... deed onze kat een paar keer en toen was hij voorgoed genezen!

Wij hebben ook een kat. De eerste 2 weken van haar leven moestie niets van haar hebben en nu komt haar haar kopjes geven als ze in haar wippertje ligt. Ze mag tegen hem aantrappen aan z'n staart trekken. (Dat moeten wij niet proberen) En hij gaf me laatst een tik toen ik iets te wild et Isolde aan het stoeien was naar z'n zin. Raar beest! Hij is dus heel beschermend. En maak me nu ookabsoluut geen zorgen meer. Ik houd wel de kinderkamer op slot. Want als Isolde daar niet is ga hij wel lekker in de wieg liggen. Hij doet dat niet als ze er zelf inligt.
Katten schijnen het niet zo op babies te hebben. Ik hoorde laatst dat het echt héél zelden voorkomt dat een kat bovenop je baby gaat liggen. Maar goed ik houd toc nog altijd de babykamerdeur dicht, ook als ze er zelf ligt. Je weet maar nooit.
Oh en Jip, onze kat, i ook erg onberekenbaar bij onbekenden. Geeft indringers graag een haal, maar Isolde dus niet.

Ik wil even reageren op iets wat 'kiekje'zegt.
Ze zegt dat haar hond erg jaloers is en dat het op laten eten van de placenta goed zou zijn om beschermend te worden tegenover de baby.
Niet doen dus!! Als iets erg is dan is het een beschermende hond die toch al jaloers is.
De placenta van jouw baby op laten eten geeft het idee dat de baby van de hond is, dus als kraamhulp, familie vrienden of misschien jullie zonder ''toestemming'' van de hond aan de baby komen  kun je problemen verwachten.
Naast het feit dat ik het een walgelijk idee vind denk ik ook dat het totaal geen nut heeft. De hond eet normaal alleen de placanta van zijn eigen pups op omdat er anders afval overblijft dat andere dieren aantrekt. Ook voor de melkproductie schijnt het niet nodig te zijn. (dat dacht men vroeger, maar mensen doen dat toch ook niet!)

Plus de baby ruikt hetzelfde als de placenta en je zou de hond maar lekker kunnen maken....

groeten Elke (dierenarts)

Terug
Bovenaan