poes en baby..

Hallo

Er is al veel gezegd. Wat ik er nog aan toe te voegen heb is dat wij de poes nu al (ben pas 15 weken zwanger) niet meer op de slaapkamer laten. Dat mocht ze eerder wel. Straks met de baby mag het niet meer en we doen het nu alvast, zodat ze dit niet ervaart als buitensluiten vanwege de baby. Waarschijnlijk wordt onze huidige slaapkamer de toekomstige babykamer.
Een haakje op de deur is idd erg handig, gaan we ook doen.

hoi!

Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen. Onze poes lag dag en nacht bij me (ook in bed liefst tegen me aan onder het dekbed) en is in mijn verlof voor de bevalling natuurlijk helemaal verwend met een vrouwtje dat dag en nacht thuis is. Toen de babykamer af was mocht ze er nog wel in, was nl. haar vaste slaapplek, maar alleen op een stoeltje met een kussentje wat voor haar is. Over de wieg had ik plastic van top tot teen gedaan, ook tegen stof, maar zo kon ze er niet in. Verder alle accessoires nog niet neergeleg   en kasten etc dicht. Na de bevalling mocht ze helemaal niet meer boven komen. Dat was wel even wennen voor d'r, maar ze had wel al door dat er iets vreemds aan de hand was. De baby lag nl. ook vaak op ons bed en vond ik vies als daar ook een kat over gelopen had. Onze poes heeft gewoon het eerste half jaar na de geboorte moeten afzien. Ik was als ik met de baby beneden was wel erg bang, omdat ik dan met mijn zoontje op schoot zat en zij er meteen ook op wou wegens zwaar aandachtstekort.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. In de box wou ze al niet omdat ze door had dat daar die kleine schreeuwlelijkerd in lag die plotseling raar beweegt. Wel vouwden we het boxkleed op als hij er niet inlag, voor het geval dat ze er toch in wou, maar is nooit gebeurd. Dat ze niet naar boven mocht heeft ze na een tijdje wel geaccepteerd. Verder heeft ze nooit de neiging gehad om mijn zoontje iets aan te doen, terwijl ze donders goed door had dat hij al haar vroegere aandacht opeiste. Nu, mijn zoontje is nu anderhalf, gaat het gewoon heel goed. Hij mag haar aaien en aan haar snorharen trekken en als ze er geen zin in heeft loopt ze gewoon weg. Maar ik laat nooit de kat en mijn zoontje alleen.

Ik denk dat je het beste (niet zoals ik) meteen maar kan laten wennen dat ze niet naar boven mag, dan heb je daar straks ook niet zo'n moeite mee. Verder heb je ook van die spuitbusje bij de dierenwinkel met een luchtje erin wat katten heel vies vinden   (ik ruik er niets van). Dit kan je bijvoorbeeld op de box of de kinderwagen spuiten (wel eens in de zoveel tijd herhalen). Maar ik zou even wachten met het opzetten van de box. In het begin gebruik je die toch nog niet en dat geldt ook voor de kinderwagen.

Nou, lang verhaal, maar ik zou nu dus al beginnen met haar aanwennen waar ze wel en niet mag komen straks.

Groetjes,

Anna V.

Wij hebben ook de katten nu al verbannen van de slaapkamer.   Bij gebrek aan een kinderkamer komt de wieg naast ons bed te staan. Mijn hart breekt, we hebben glazen ruitjes in de slaapkamerdeur en steeds als ik daar s avonds en s morgens naar kijk zie ik 2 kattenkopjes naar binnen gluren. Gelukkig krabben ze niet aan de deur zoals mijn vorige kat deed. Ze zitten gewoon te zitten en kijken doordringend en beledigd .
Mijn katten hebben nog nooit iemand express zeer gedaan, maar soms vliegen ze als een bezetene door het huis en rennen overal overheen. Als er een baby in een box zou liggen of op een kleed op de grond denk ik dat ze er zo over racen en daar kan een teer babyvelletje natuurlijk niet tegen. Dat is waar ik het meest tegenop zie.

Ik vrees dat onze katten veel tijd gaan doorbrengen in de keuken en op het balkon. En als we straks verhuisd zijn dan maken we een grote ren in de tuin zodat ze hum energie wat beter kwijt kunnen.
groeten Elke

Hallo meiden

Wij zelf hebben 4 katten en als de baby er is wil ik ook niet dat ze in het bedje of box gaan liggen bij de baby.
Onze katten mogen vanaf dat we weten dat we zwanger zijn niet meer in de babykamer komen, gewoon de deur dicht houden.
Wat ook een goede oplossing is, dat als je een paar weken voor dat de baby er is ballonnen opblaast en die in de box en bedje legt. Vinden ze echt niet leuk hoor!
Wij leren onze katten ook alles af met de plantenspuit erbij en dat werkt geweldig maar ja iedere kat is anders natuurlijk!
Wel als de baby er is en ik zit op de bank met het kindje bijvoorbeeld wil ik ze overal bij betrekken want wij beschouwen de katten ook als onze kindjes en ze moeten zich niet buitengesloten voelen want dan gaan ze juist lelijk doen tegen de baby uit jaloezie.

Succes ermee allemaal ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Liefs Noomie, 15 weken en 6 dagen

1 van mijn katten vindt ballonen echt geweldig! Maakt niet uit hoe groot z zijn. Hij wil het knoopje pakken en kapot bijten. Ik zit nog altijd te wachten tot er 1 in zijn gezicht kapot knalt maar dat gebeurt nooit, ze raken een beetje lek en lopen langzaam leeg. De andere kat raakt in paniek van ballonen zeker als de andere  kat met ballon door de woonkamer heen stuitert!
Waterspuit: vindt tie lekker en daarna bijt hij het spuitstuk kapot!
Ik krijg echt een punthoofd van dat beest!
Als het onweert vliegt hij naar het balkon om te kijken wat er gebeurt buiten en als mijn man een gat in de muur boort  rent hij naar de muur om het boorstof op te vangen terwijkl de andere kat onder het bed schiet en ik mijn handen opmijn oren houd tegen het lawaai.
Dat gaat pas wat worden als de baby er is.
Elke (30w)

Terug
Bovenaan