poliklinisch bevallen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wie van jullie kiezen er nog meer voor om poliklinisch te bevallen?Ik heb het idee dat ik de enige ben. Ik vond het gewoon een prettig idee om in een ziekenhuis te zijn voor het geval er iets mis mocht gaan tijdens de bevalling. Bovendien wonen wij 25 minuten rijden van het ziekenhuis af.
Groetjes, Petra

Hai Petra!

Ik heb er niet helemaal vrijwillig voor gekozen (moet nu ook naar t ziekenhuis vanwege een streptokokken-bacterie) maar moet zeggen dat ik t ook een hele geruststellende gedachte vind. Wij wonen zo'n 20 minuutjes rijden van het ziekenhuis en ik moet er in principe gelijk naartoe als het begonnen is omdat ik dan zsm een infuus moet krijgen met antbiotica.
Ik heb al eerder geschreven: thuis bevallen doe je voor jezelf, dat heeft in mijn ogen geen 'voordelen'   voor de baby. Die is in het ziekenhuis altijd beter af mocht dat nodig zijn.

Heel veel succes alvast!
Liefs Lotte
(morgen 39 wk)

Hai Petra,

Hier nog één hoor,die van plan is om in het zh te bevallen!!
Ook wij wonen,20 minuten van het ziekenhuis af,het voelt voor mijn gevoel ook veel veiliger aan! En ach met een paar uurtjes mag je weer lekker met de kleine naar huis,als er tenminste geen complicaties optreden natuurlijk!

Sterkte met de laatste loodjes!

Liefs,Ingrid

Hoi Petra,
je bent zeker niet de enige hoor! Ook ik kies ervoor om poliklinisch te gaan, ook al wonen we dicht bij het ziekenhuis (als het rustig is nog geen 10 minuten).
Ik vind thuisbevallen toch niet helemaal meer van deze tijd (niet verkeerd bedoeld voor de vrouwen die daar voor kiezen hoor!). Al denk ik wel dat de verloskundige thuis ook veel kan, mocht er iets niet gaan zoals bedacht, toch voel ik me veiliger in het ziekenhuis.

Je hoort vaak zeggen dat een bevalling het snelst gaat op de plek waar de moeder zich het veiligst voelt. Nou, in ons geval is dat dus het ziekenhuis!

groetjes
Mandarijn

Ook ziekenhuis hier.
Heb er niet over na hoeven denken: hier in NYC doen ze (bijna) geen thuisbevallingen. Daarnaast woont iedereen hier in een appartement, zo klein om die hele heisa in huis te halen ;-)
Daarnaast vind ik het een veilig idee, je weet nooit wat voor complicaties er kunnen optreden.

Aan de andere kant, zoals je zelf al zei, bevallen vrouwen makkelijker in een veilige omgeving, en dat is denk ik toch thuis. Daar voel je je denk ik meer op je gemak dan een in ziekenhuiskamer. Ook hoor je dat op weg naar het ziekenhuis het hele proces automatisch even stop wordt gezet, waardoor het weer op gang moet worden gebracht, terwijl je thuis lekker 'door kunt gaan'.

Charlotte (39 wkn)

Hier ook iemand die poliklinisch gaat bevallen.
Je bent echt niet de enige hoor meid. Ik zit ook op zwangerschapsgym met 12 dames totaal en er is maar 1tje die nog thuis wil bevallen... de rest allemaal in het ziekenhuis. Dus misschien kom je toevallig juist de mensen tegen die nog thuis willen bevallen maar het ziekenhuis wordt echt steeds vaker gekozen :)

Hoi hoi,

Ook ik ga vrijwillig in het ziekenhuis bevallen. Ik (en mijn vriend ook) vind het een veiliger idee om daar te zijn. Ook wij wonen hooguit 10 minuten van het ziekenhuis vandaan maar ik zou mezelf niet kunnen vergeven als er iets gebeurt waardoor ons kindje blijvend letsel oploopt. Dat zal niet zo vaak gebeuren daar als je dan alvast daar bent scheelt dat toch wel.

Als de bevalling dan goed verlopen is mag je toch gelijk naar huis en dan kom ik in een bed waar niks '"raars" is gebeurt.
Vind dat zulke dingen gewoon in het ziekenhuis horen en niet thuis in mijn eigen bed.

Dit is mijn mening, dus iedereen die thuis wil bevallen moet zich hierbij niet aangevallen voelen.haha

Groetjes Esther

Bij mijn eerste wilde ik ook graag bevallen in eht ziekenhuis en ook geen spijt van gehad. Mijn plasenta liet niet los, veel bloed verlies enz dus anders had ik alsnog heen gekunt. Dit keer moet ik in het ziekenhuis bevallen maar anders zou ik het ook weer zo doen. Het enige nadeel is dat je met weeen in de auto moet stappen en eventueel ook zo weer weg gestuurd kan worden omdat het nog niet heftig genoeg is, maar daar is alles bij de hand qua apperatuur en doktoren enz enz. Ik vind het een heel veilig idee. Ook kan ik daar gillen of rond kruipen zonder dat de buren mee kunnen genieten haha. Daar op de afdeling zijn ze heel wat gewend.

Dus nee je bent niet de enige. Ik moet ook en anders wilde ik ook weer erg graag.

Monique

Terug
Bovenaan