poliklinisch bevallen

ik heb ook niet vrijwillig voor gekozen, doordat de 1ste moeilijk ging en eindigde in het ziekenhuis door smalle bekken moet ik nu de 2e in het ziekenhuis doen terwijl ik veel liever thuis heb, maar aan de andere kant als er iets mis gaat of het gaat niet ben je wel meteen door de goeie personen geholpen op dat moment, dus wat dat betreft heb je een goeie keus gemaakt, zeker als het ziekenhuis zo ver is.

Manal 37+5

hoi hier tania (is heeeel lang geleden dat il gereageerd heb)

het is mijn 3e kindje   (23 okt uitgerekend) maar ook ik ga liever in het ziekenhuis bevallen, alle doktoren die er maar zijn , zijn welkom.

al ging de 2e bevalling best wel goed.wel snel trouwens 4uur.

groetjes tania

Hoi Petra,

Ik ben een eeuwige twijfelaarster, thuis of poliklinisch?????

Ik heb hier ongeveer 2 wkn terug ook een stukje over geplaatst, over mijn twijfel.
En na het lezen van de antwoorden en adviezen die ik toen kreeg denk ik nu dat ik ook poliklinisch wil bevallen, puur voor het veilige.
Wij wonen heel dicht bij het zh, zo'n 5 á 10 min rijden maar als er complicaties zijn wil er er gewoon al zijn. Ik moet er niet aan denken dat we te laat zijn.
En wat Nicky ook al schreef; ik moet er ook niet aan denken dat de buren mij horen gillen en kreunen.
Ik begin steeds zekerder te worden van mijn zaak en mijn man is daar al helemaal gelukkig mee. Die heeft een thuisbevalling nooit zo'n fijn idee gevonden maar ik moet doen wat  mij het fijnst lijkt. Ik moet het tenslotte allemaal gaan doen.

Dus.....voor mij ook een poliklinische bevalling (denk ik hahahaha).
Nee hoor....ben er voor 99% uit, die 1% twijfelt nog, maar dat is typisch weer iets voor mij, kan moeilijk knopen doorhakken.

Kruimel

Hoi Kruimel,
ik lees je twijfel (al ben je er bijna uit zo te zien) over waar je wilt bevallen. Misschien is het voor jou nog een rustgevend gevoel om het tijdens de bevalling zelf pas te beslissen? En je hebt vast wel alles in huis voor een thuisbevalling, dus dat kan altijd nog!

Veel succes alvast!
groet
Mandarijn (ook in afwachting, nu 39+4)

Hoihoi,

Gelukkig dat er toch nog veel meer zijn die poliklinisch gaan bevallen. Ik begon mij al een beetje schuldig te voelen tegenover mijn verloskundige die dan ook naar het ziekenhuis moet komen. Ik moet trouwens wel op tijd bellen (een uur lang weeen om de 5 minuten) omdat ik anders misschien al te laat kan zijn om nog op tijd in het ziekenhuis te komen. Wat ik hierboven ook las : thuisbevallen doe je eigenlijk voor jezelf, je kindje is het beste af in het ziekenhuis(mocht er iets zijn) , dat vind ik wel een hele sterke; dat heeft mijn ook wel gesterkt in mijn beslissing dat ik dit inderdaad wil.
Bedankt meiden!
Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan