Politie agent

Hier ook. Ik heb  twee kinderen en vooral sinds de jongste tijgert/rond de tafel loopt, voel ik me net een politieagent. Mijn oudste is lief als we met zij   2-en zijn, maar als zijn zusje erbij is, wordt hij zo vervelend en dwars...wil hij aandacht ofzo?? Ben ik met hem bezig, moet ik haar weer weghalen bij de vitrinekast/planten etc en als ik haar aandacht geef, moet hij ineens op schoot...en zo gaat het maar door. Ben af en toe blij als zij naar d'r bedje moet.

En als zij op de vitrinekast slaat en ik haar handje weghaal en nee zeg, daar moet ze alleen maar om lachen, dus gaat ze lekker door. Leuk spelletje!!

Het zijn echt schatjes, maar soms

Ik vind dit dus heel moeilijk.

Aan de ene kant wil ik helemaal niet steeds roepen - nee dat mag niet - aan de andere kant wil ik hem natuurlijk wel leren dat niet alles maar kan.

Omdat Vilmar nu kan teigeren en dus het hele huis doorcrosst zet ik de 'gevaarlijke' spullen gewoon omhoog of berg ik op. Dan hoef ik er ook niet op te letten.

Maar ja, dan duikt hij in de kattenbrokjes!! Hmmm lekker, mond vol brokjes en de katten zitten bovenop de kast want die durven niet meer te eten. (hahaha)

Ik heb natuurlijk al een paar keer NEE gezegd, maar hij lacht erom. Soms zetten we de bakjes met brokjes op de kast zodat hij er niet bij kan. Wat is wijsheid?

Een ding weet ik wel, ik wil niet als politieagentje in huis rondlopen, dat vind ik echt verschrikkelijk.

quote: Bollemuts reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2007 12:42:38'));

Ik vind dit dus heel moeilijk.

Aan de ene kant wil ik helemaal niet steeds roepen - nee dat mag niet - aan de andere kant wil ik hem natuurlijk wel leren dat niet alles maar kan.

Omdat Vilmar nu kan teigeren en dus het hele huis doorcrosst zet ik de 'gevaarlijke' spullen gewoon omhoog of berg ik op. Dan hoef ik er ook niet op te letten.

Maar ja, dan duikt hij in de kattenbrokjes!! Hmmm lekker, mond vol brokjes en de katten zitten bovenop de kast want die durven niet meer te eten. (hahaha)

Ik heb natuurlijk al een paar keer NEE gezegd, maar hij lacht erom. Soms zetten we de bakjes met brokjes op de kast zodat hij er niet bij kan. Wat is wijsheid?

Een ding weet ik wel, ik wil niet als politieagentje in huis rondlopen, dat vind ik echt verschrikkelijk.

Wel 1 voordeel..... zijn vachtje gaat er wel mooi van glanzen
tja.. en wat dat weghalen betreft.. vind ik soms ook moeilijk, maar tot nu toe heb ik er denk ik wel een balans in gevonden.
De écht gevaarlijke dingen zijn natuurlijk weg... volle hete mokken koffie zet ik ook niet op de salontafel.
Maar soms zet ik expres een lege beker neer, omdat ze tóch in de nabije toekomst moet leren om er vanaf te blijven.

Groetjes Debby

Hoi,

Wij hebben een aantal basis regels; niet aan de hondenbrokken, niet aan elektriciteitsspullen, niet aan planten, dat soort zaken. Verder zijn er  (baby)sloten op kastdeuren waar ze niet in mag. Voor de rest zijn we niet moeilijk. Als Heather de grootste lol heeft met het leeghalen van de cd-rekjes, so be it. Op die manier heb ik voor mezelf een werkbare balans gevonden en hoef ik niet de hele tijd te roepen ´afblijven ´.

Maar goed, ik denk dat dit ook voor iedereen persoonlijk is. Wat werkt voor jou en hoe is je kind. Afgezien daarvan... die pet past ons allemaal .

KT

Hier een beetje hetzelfde als bij KT.
Ook een aantal basisregels, die op het moment nog van geen meter werken, maar waar ik dus wel steeds 'nee' bij roep of haar weg haal. Bij bijv het katten/honden-eten en bij de hondenbench.
Verder mag ze best veel, zolang het geen gevaar voor haar oplevert. Anders doe  ik idd op een dag niet veel meer dan achter haar aan hobbelen.
Alleen kan ze nu ook bij het speelgoed van zus en dat botst soms wel.
Sil

wat doet het forum vaag zeg, maar goed.

Blij dat jullie het ook allemaal hebben. Had me van te voren echt voorgenomen om niet de hele dag nee te roepen, maar het lijkt wel of het niet te voorkomen is. Alle gevaarlijke spullen zijn al weg, of in elk geval buiten zijn handbereik en verder hebben we echt gekeken wat we echt wilden laten staan en wat eventueel hoger gezet kon worden. maar het blijkt dat er toch nog best wat dingen zijn waar hij wel bij kan maar niet aan mag komen. Die dingen hebben natuurlijk de grootste aantrekkingskracht, dus is hij weg bij de plant , dan zit hij bij de stereo, is hij daar weg dan heeft hij dvd speler gevonden enz.

Maar goed het gaat wel steeds een heeeeeel klein beetje beter en ach het hoort er ook wel bij natuurlijk!

Carina

Terug
Bovenaan