pomp of tang

Ik ben bevallen met de tang.
Ik was sowieso al in het ziekenhuis en dat was dus maar mooi ook. Omdat er echt snel stress was omdat de harttonen afzwakten (wat normaal alleen tijdens het persen is) kwam degynacoloog erbij. Helaas geen tijd om met de knip te wachten op een wee, dus dat was wel even pijnlijk, maar hij verzekerde me dat ik binnen 5 minuten mijn kind zou hebben. Dit werden 2 minuten. Dan is het het allemaal waard, dat kan ik je wel zeggen. Ik ben morgen uitgerekend en kan me niet voorstellen dat het er op de gewone manier eruitkomen veel minder pijn doet. Zeker als ik hoor/lees over dat het hoofdje staat en je moet wachten op de volgende wee...... Sterkte en succes.

Do

Ik ben zelf nog niet bevallen, maar heb wel een aantal bevallingen bijgewoond, zowel normaal als met tang en met pomp.

Volgens mij is bevallen sowieso pijnlijk, en die tang of pomp voegt daar niet veel aan toe. Er wordt dan over het algemeen wel een knip gemaakt, maar veel vrouwen voelen daar niet veel van omdat de boel toch al onder spanning staat en er bovendien de pijn van de wee is.
Een pomp komt op het hoofdje van het kindje, een tang komt aan beide kanten aan de zijkant maar is plat. In beide gevallen is de doorsnede van wat door je vagina naar buiten komt ongeveer even groot als wanneer er alleen een hoofdje doorkomt, dus dat kan volgens mij qua pijn nooit veel schelen.
Bovendien, zoals ook Do als schrijft: als die tang of pomp eenmaal is geplaatst is het kindje er ook in no-time uit.

Ik denk dat het niet veel zin heeft om tevoren hier al uitgebreid over na te denken, daar wordt je alleen maar zenuwachtig van en je kunt toch niet van tevoren voorspellen hoe je bevalling gaat lopen.
En mocht het zover komen dat een pomp of een tang nodig is om jouw kindje eruit te krijgen, dan is waarschijnlijk de opluchting dat het kindje eruit komt groter dan de angst voor de pomp of vacuum.

Sterkte,

N.
40 wkn

Hallo,

ik ben ook bevallen met de vacuumpomp. Ik zou thuis bevallen maar mijn zoontje lag in kruinligging en ik had nauwelijks persweeen. Dus nog halsoverkop in de auto naar het ziekenhuis. Ik ben eerst verdoofd en heb daarna een knip gekregen. Dat ze de pomp op het hoofdje zetten voel je weinig van. In de roes van de bevalling en de persweeen denk je er sowieso niet zo bij na op dat moment. Want je wilt dat je kindje er zo snel mogelijk uit komt. Dus ik zou me maar geen zorgen maken daarover.

sterkte ermee.

Hallo,

Ik ben ook bevallen met de vacuumpomp. Ik ben wel verdoofd, dat doen ze tijdens een wee en daarna heb ik een knip gekregen. Tijdens een wee hebben ze de vacuumpomp op het hoofdje gezet en bij de volgende wee was mijn zoontje geboren. Van die vacuumpomp zie je zelf vrij weinig omdat je op je rug ligt, ik zag alleen een soort kettinkje. Voor je man is het misschien een minder prettig zicht. Bij mij deed het in ieder geval geen pijn, dus maak je beslist geen zorgen!

Sterkte, Moontje

Hallo,
Ook ik ben bevallen met een pomp omdat het hartslagje van mijn zoontje afzwakte.Je bent alleen bezig met bevallen en of je kindje er wel gezond uit komt dus ook ik heb geen exstra pijn gevoeld bij het plaatsen ervan.Ook ik ben ingeknipt dat was nadien wel pijnlijk.
succes!!

Hoi,
ik ben ook met de vacuumpomp bevallen, daar mijn zoontje niet genoeg zakte tijdens de persweeen. Moest met persweeen in de auto naar het ziekenhuis. Van de vacuum heb ik weinig gevoeld.Kreeg tijdens een wee de verdoving voor de knip. Heb ik overigens niets van gevoeld van de verdoving en van de knip niet. Heb later wel veel last van de plaats gehad waar de verdoving was gezet, was een flinke blauwe plek. De bevalling vond ik niet erg, het was zo voorbij, ik ben binnen 6 uur bevallen van mijn eerste,dus ik mag niet mopperen.
Veel succes tijdens de bevalling.

Hallo,

Ik ben met de vacuumpomp bevallen, mijn dochter lag namelijk dwars. Ik zou thuis bevallen en ben met volledige ontsluiting en persweeen naar het ziekenhuis gegaan. Toen ze de pomp inbrachten heb ik geen verdoving gekregen, ik moet je zeggen dacht ongeveer dat ik dood ging. Tijdens een wee is een knip gezet, voel je niets van en na 4 uren persen is mijn dochter geboren. Maar als ik weer zo'n bevalling moet krijgen doe ik het zo weer, die pijn ben je meteen kwijt zodra je je kindje in je armen hebt. Succes ermee.

Terug
Bovenaan