pomp of tang

Ben ook bevallen met een vacuümpomp.

Leek mij echt verschrikkelijk en dacht ook echt wel dat het mij bespaard zou blijven maar dat was dus niet zo.

Na bijna twee uur persen was mijn zoontje er nog niet dus moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een verdoving maar ik voelde het inbrengen van de vacuümpomp wel goed.

Maar.... ik was op dat moment al zo high van alle pijn en de uitputting dat ik er eerlijk gezegd maar weinig van meegekregen heb.

Achteraf is het mij erg meegevallen. Ze hebben alleen geen knip gezet bij mij waardoor ik behoorlijk uitgescheurd was. Mocht je dit gaan meemaken vraag dan wel om een knip (als je daar nog toe instaat bent) want dat scheelt wel.

Een scheur heelt eerder maar een knip is minder groot. En een scheur kan alle kanten op gaan. Wat dus bij mij gebeurt is.

Ik hoop dat het allemaal zal meevallen bij jou!!

Ik ben ook bevallen met de pomp. Ik vond het inbrengen reuze pijnlijk, ik had geen persweeen om de pijn 'af te leiden'. Het moest allemaal nogal snel. Ook de knip was door het gebrek aan tijd (geen tijd voor verdoving) en goede weeen op dat moment niet zo fijn.
Maarja, een bevalling is nou eenmaal geen 'walk in the park' helaas... Probeer je niet te zenuwachtig te (laten) maken. Het gaat zeker wel pijn doen, maar daar kun je op dat moment heus mee omgaan.Al zolang de mensheid bestaat baren vrouwen kinderen dus jij kan het zeker ook!!!
Groetjes, Maartje

Terug
Bovenaan