Positief ofniet?

[quote quote=10338128][/quote]
Deze is van 6 dagen na mijn eisprong... 
Heb echt mijn eisprong gevoelt. Dus vind het zo raar waarom er nu nog een 2e streepje staat. Hij is niet echt duidelijk.. Maar hij is er wel

Staat ook in de bijsluiter denk ik. De twee streepjes moeten even donker zijn voor de piek. Een ovulatietest meet de hoeveelheid luteïniserend hormoon in je urine. Dit neemt toe richting eisprong en daarna weer af. Dus je meet eigenlijk de piek. Hoe meer LH in je urine hoe donkerder de teststreep. 
Denk dat dit vaak verward wordt met de zwangerschapstest want daar is een streepje een streepje en dus positief. Maar dan meet je geen piek, je meet alleen OF er HCG in je urine zit want dat wordt alleen aangemaakt als je zwanger bent.

Zijn de testen van sensitest... 
De vorige keer toen ik teste was hij ook zo
Maar toen bleek ik zwanger te zijn... 
Zou dat al kunnen naa 6 dagen naa eispromg?

[quote quote=10338213]Niet altijd. Heb ook weleens een test gehad waar ik maar 1 streepje had..en heb eigenlijk altijd met sensitest getest[/quote] Er kan natuurlijk héél weinig LH in je urine geven en dan is het tweede streepje zo licht dat je het niet ziet. Ook als je vlak voor de test wat gedronken hebt, is je urine minder geconcentreerd. Maar een tweede streepje zegt alleen dat er LH in je urine zit.   Ik gebruik al 2x per dag 2 weken lang deze testen van 2besure en heb elke dag gewoon twee streepjes gehad.. ;) Deze test die jij laat hebt is in ieder geval negatief. Staat in de bijsluiter he!

Terug
Bovenaan