Positief op Corona en geplande keizersnede

Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Wat ontzettend jammer, naar en verdrietig. Ik snap dat ze voorzichtig doen met Corona, maar zoiets intens waar je je samen op hebt voorbereid wil je dan ook samen doen. Dikke ? voor jou 

Kun je misschien kijken of je bij een ander ziekenhuis terecht kunt? Ik heb het bij mijn keizersnede specifiek nagevraagd en daar zeiden ze, whatever happens, je man is erbij, ookal moeten we hem in een pak hijsen. In het begin van de corona crisis hadden ze wel mannen met corona buiten de deur gehouden maar daardoor ontstonden er zulke schrijnende situaties, dat wilden ze niet meer... 

Bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen.

Uitstellen willen ze niet omdat de kans dan groter is dat de bevalling op een natuurlijke manier begint en er een spoed keizersnede uitgevoerd moet worden.

Mijn man is gelukkig negatief getest. Dus hopen door elkaar de komende dagen niet van dichtbij te zien, dat hij er maandag alsnog bij mag zijn.

Het rare is dat al mijn nauwe contacten van de afgelopen tijd negatief getest zijn. Dus ik ga morgen voor de zekerheid zelf nog een keer testen, je weet maar nooit…

Ik snap dat ze voorzichtig zijn, maar of er nu 1 of 2 positieve personen bij elkaar zijn lijkt mij niet echt uit te maken. Hopelijk mag hij bij de geboorte aanwezig zijn, laten we duimen. Deze onzekerheid maakt het laatste stukje zwangerschap niet echt fijn.

O, neee! Dit meen je niet ? wat een nachtmerrie ?
Ik voel erg met je mee. Ze kunnen je toch niet alleen laten bevallen? Het is zó vreselijk belangrijk dat je partner bij het begin vN de geboorte aanwezig is. En wie gaat jouw de eerste dagen helpen met je kindje? Na zo'n buikoperatie ben je hulpbehoevend. Je hebt je partner dan echt bij alles nodig!
Een vriendin van mij is ook met corona bevallen in het ziekenhuis. Haar partner mocht er wel gewoon bij zijn. En dat was vorig jaar tijdens de lockdown. Ik hoop voor je dat ze toch nog terug komen op hun besluit. Dit is te schrijnend ?
Ik hoop dat je niet al te ziek bent, dat je goed hersteld en dat je ondanks de situatie toch een mooie bevalling gaat krijgen. 
?

Ik ben alleen verkouden geweest en was binnen een paar dagen van mijn klachten af.

De keizersnede is eerst nog uitgesteld na 2 dagen opname en instellen op medicatie voor anti stolling. Toen 2 nachten thuis geslapen en opnieuw terug genomen voor 2 dagen opnamen en instellen. 4 november was de keizersnede dan eindelijk, na veel praten en discussiëren is het uiteindelijk gelukt dat mijn man er dan alsnog bij mocht zijn.

Ze hebben in het ziekenhuis bloedonderzoek gedaan, waarvan de uitslag pas na de keizersnede kwam. Ze konden in mijn bloed geen Corona terug vinden en ook geen antistoffen. Ook in het navelstrengbloed de placenta is geen spoor van Corona gevonden. Het blijft een apart verhaal dus dat de pcr testen wel positief uitsloegen.

Wij zijn trotse ouders geworden van onze dochter! En ik ben heel blij dat ik het uiteindelijk niet alleen heb moeten doen.

Terug
Bovenaan