Positiekleding voor lange vrouwen

Hoi aanstaande moeders,

Wie oh wie is er ook boven de 1.80 m (ik ben zelf 1.82m) maar heeft wel lange positiebroeken kunnen vinden? Liefst in de omgeving van Leiden. Ben net wezen shoppen en kon heel weinig vinden. Miss Etam en Prenatal hebben 1 standaard maat en die is voor mij echt   te kort. Bij Future Maman hadden ze twee broeken in mijn maat waarvan 1 skinny-jeans (staat mij echt niet) en een spijkerbroek die ik wel pas maar die me wel E80.- kostte. Zoveel was ik eigenlijk niet van plan uit te geven voor een broek die ik nog maar een half jaar ga dragen. Ben dus hard op zoek naar lange broeken. Wie kan me helpen??

Liefs,
Marian

Hoi,

ben dan wel niet LANGER dan die 1.80 maar wel 1.80 met veel lengte in de benen.
Toen ik zwanger was van de oudste (nu 4 jaar geleden) hadden ze bij de H&M een lang model en die zat echt perfect  en niet onbelangrijk: hij paste met gemak tot het eind van de zw.schap.
Promiss zou ik anders niet zo snel binnen lopen, maar die heeft in de normale mode ook lengte maten en in de positiemode ook. Maar helaas heeft niet elke winkel die lijn... sommige winkels verkopen uberhaupt geen positiemode dus ik weet niet of die ergens bij jou in de buurt zit.

Even diep graven, maar volgens mij had de C&A ook lengte maten in de positiemode alleen vond ik de broeken daar niet mooi weet ik nog. Allemaal met zo'n heel groot stuk elastiek (net een kangaroebuidel) en dat vond ik net iets TE (bovendien pas je die vaak pas later waardoor je de broeken nog minder lang aankunt!)

Heb toen wel 1 nette broek bij de Prenatal gekocht, maar die was enorm in de aanbieding, want me anders te duur... maar ja... was dan ook een Noppies en die zijn gewoon reteduur (zitten ook erg lekker, maar de originele prijs heb ik er niet voor over voor die paar maandjes)

Als je echt niks kan vinden zou je kunnen overwegen 1 van je huidige broeken op te offeren en daar een stuk elastiek tussen te zetten (weet niet of je handig bent met een naaimachine, maar is relatief simpel... ).

succes met je zoektocht!

groetjes,
Marije

Ik ben ook 1.80 m en heb lange benen. Ik heb bij de H&M eentje gevonden die net gaat. Bij de Zara een die perfect past (lang maar ook smal) en een spijkerbroek van Vida Vita die ik heb moeten innemen!!! Ja echt hij was te lang. En met jeans heb ik altijd lengte maat 36 dus dat is echt bijzonder..
Die laatste was wel duur, 90 €, maar ik vind het toch wel fijn er goed uit te zien, al is het maar voor een half jaar, het is wel een half jaar waarin je veel aandacht trekt en veel foto's van jezelf maakt.
En een volgende zwangerschap kan ik ze weer aan.
Enne ik geef normaal gesproken ook best wel wat uit aan kleding gedurende een half jaar, dus waarom nu in een zandzak rondlopen?

Succes met zoeken,

liefs Toetje

Hoi Marian,
Ik kan nog niet uit ervaring meepraten over zwangerschapsbroeken (wel over gewone broeken trouwens, grrrrr!!!!!) want daar hoef ik pas over een tijdje aan. Heb me al wel zitten orienteren op zwangerschapsmode. Zag dat ze bij esprit.nl bij de maternity-lijn vaak ook broeken in lengtematen hebben. En bij esprit-online is het heel makelijk bestellen en is het niet goed dan kan het gewoon terug. Misschien heb je er iets aan....
Groetjes, Irene

Hallo

Ik begrijp je probleem. Ik ben zelf 1,85 en ben in het bezit van lange dunne
benen. Ik heb al een probleem met gewone broeken, dus laat staan
positie. Nu heb ik het niet meer nodig, mijn dochter is 6wk oud.
Maar ik was geslaagd bij HM en bij prenatal. Die van HM is eigenlijk
te kort. Maar die kun je ook oprollen tot net onder de knie. Dat heb ik
maar gedaan en dan met een panty eronder. Ook droeg ik veel rokjes
dan heb je geen last van hoog water. Misschien is dat wat.
Maar ze zijn er wel hoor, lange broeken voor lange mensen.
Veel succes, groetjes hopvrouw

hoi Marian,

ik had hetzelfde probleem. Als ik broeken vond die ik paste waren ze erg duur. Gelukkig heb ik een hele handige moeder die me heeft geleerd om mijn eigen broeken te vernaaien naar positiebroeken. Daarnaast heb ik gewoon 1 mooie dure broek gekocht.
Misschien ken je ook iemand die handig is met een naaimachine?

Het is echt niet moeilijk; Ik heb drie broeken die ik lekker vond zitten, maar al een heel eind versleten waren gekozen. De broekband bovenaan haal je eraf en je knipt aan de voorkant tot hoever je wilt. Als het halfverwege een gulp is haal je de rits eruit en naai je de gulp dicht. Dan heb een een stukje tricot stof nodig en evt. knoopsgat-elastiek, daarvoor kunnen ze je adviseren in stoffenwinkels.
Dan is het een beetje puzzelen en aan elkaar naaien! Het is prettig om een beetje extra tricotstof te hebben, want het zit lekkerder/steviger als het dubbel zit.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo'n fantastische naaister ben, dus ik heb er wel altijd een lang shirt of een buikband over gedragen. Als je kortere shirts aan wilt of een mooie lage broek met riem, dan moet je wel wat beter kunnen naaien dan ik.
succes met de zoektocht naar een passende broek!
Miran

Hallo meiden,

Normaal gesproken heb ik al veel moeite om leuke broeken te vinden (1m85) maar ik heb begrepen dat het vinden van positiekleding nog veel moeilijker wordt. Toevallig was ik gisteren aan het surfen en kwam ik op de volgende site terrecht: lange mensen
Hier hebben ze dit toppic ook besproken en er staan ook tips op van andere lotgenoten.
Misschien hebben jullie er wat aan. Ik ga zometeen de stad in en kijken of ik ook kan slagen.

Groetjes Faxine

Terug
Bovenaan