positiekleding

Hoi,

Zelf heb ik mijn kleding voornamelijk bij h&m, miss etam en prenetal vandaan. Soms is het inderdaad ff goed zoeken. Maar ik kan daar best slagen hoor! Gewoon goed kijken en soms ook gewoon ff aantrekken (soms moet je het ook ff aan zien).
Maar ik raad je aan om niet teveel te kopen! Ik heb er dingen tussen zitten die me dan 2 maanden verder niet meer pasten.

Groetjes Rinzz (24 jaar) 31wk

Hey,

Heb zelf hetzelfde probleem. Ben nu ruim 16 weken en kan nog 1 normale spijkerbroek aan omdat deze erg laag is maar alleen in combinatie met een positie t shirt want anders loop ik met een blote buik.

Kan me mijn 1e keer winkelen voor positiekleding nog erg geod herinneren. Het eindigde met mijn moeder en zus in de slappe lach en ik huilend van ellende. Van veel merken is small of xs (Noppies bijv)  gewoon nog te groot. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Queen Mum en Fragile (ook nog een 3e merk maar zoals me regelmatig gebeurt nu, ben ik de naam vergeten). Shirtjes  S van H&M passen prima maar vind daar heel veel dingen gewoon niet mooi dus koop alleen zwart en wit. Heb ook na lang zoeken een spijkerbroek van de H&M gekocht in maat 36 (past normaal nooit) die super zit en eruit ziet alsof hij erg duur is.

Na een fikse zeur/huilbui ben ik zaterdag toch maar naar een aantal winkels gegaan waar ik normaal nooit kom omdat alles te groot is, ben bij Promiss geslaagd voor 2 jurkjes die in de winter ook prima als tuniek kunnen dienen. Het merendeel van de kleding ziet er inderdaad uit alsof je er nog niet dood in gevonden wilt worden maar dat komt door de pasvorm waar je met maat 34 gewoon niet aan gewend bent. Trek het gewoon eens aan het dan blijkt het reuze mee te vallen. Enne..........gewone kleding in een maatje groter werkt voor mij dus niet, armen gaan slobberen,de schouders worden veel te breed en alles is te kort.

Succes enne................Belgie is een waar shop paradijs voor kleine maten.

Gr. Katya

Hoi,
Ik ben het inderdaad met je eens dat die zwangerschapskleding behoorlijk muf is! De enigste plekken waar ik leuke dingen zie is bij FutureMama enzo, maar echt niet te betalen.
Wat ik vooral doe is bij de normale kleding kijken. Vooral die tuniekjes zijn heel goed draagbaar als je zwanger bent en nu helemaal hip. Verder rokken met bovenin elastiek, die laat ik dan onder mijn buik lopen, van Mexx heb ik bijv. zo'n cocktaildress, strak om de borsten en dan naar beneden uitwaaierend, heel mooi. Maarja, als je broeken wil, dan moet je toch echt aan de positiekelding.
Moeilijk blijft het!
Ivy

ik bestel mn kleding gewoon via internet,door complicatie heb ik niet echt de zin en energie om te shoppen.
en ik moet zeggen dat het me tot nu toe nog erg is meegevallen met wat er zo al te vinden is.
heb nog geen kledingstuk terug hoeven sturen.

maar succes met zoeken.

Pfff... ben het wel een beetje met je eens hoor!! Ik snak er naar om straks heerlijk te gaan shoppen voor nieuwe winteroutfits. Nog zo'n 7 weken te gaan en ik kan de positiekleding opbergen :-D.
Toch wat tips van mijn kant:
- Spijkerbroeken van de H&M. Erg mooi en ze zitten perfect. Ik heb zelf maat 36 en deze kan ik prima aan.
- Koop simpele shirtjes en combineer dat met leuke accesoires; tas, riem, ketting etc.

Ik heb  nu ook een aantal shirtjes in de kast hangen die ik 'normaal' niet had gekocht. Daar voel ik mij dan toch niet helemaal lekker in. Als ik thuis ben loop ik vaak in mijn 'hangkloffie',   lekker hempje en joggingbroek. Dat zit toch echt het lekkerst.

Veel shopplezier!!

Line
32,6 weken

Hoi hoi,

ik moet ook een beetje wennen aan de zwangerschapmode. Veel bovenkleding koop ik gewoon bij Esprit, en dan uit de EDC-lijn. Daar zijn veel leuke dingen te koop die je als zwangere heel goed kunt dragen.
In de uitverkoop heb ik een soort worker van noppies gekocht.
Verder heb ik een aantal spijkerbroeken van de diverse merken gepast, en nu ben ik bezig met scoren op marktplaats. Een hele mooie soort capri broek van Mama Licious (positiemerk van Vero Moda en Only) en een hele mooie spijkerbroek van noppies. Voor een derde van de winkelwaarde. Queen mum (valt klein!!)  heeft ook erg mooie broeken, maar daar heb ik nog niets passends kunnen krijgen. Ik draag normaal indian rose broeken, maar die kan ik op het moment niet aan.
Er is genoeg, maar je moet even zoeken.
Oh ja, Esprit komt in september met een positielijn.

Succes Noelie

Hoi,

Ik heb nu nog steeds (38+ wk) mijn eigen broeken aan (low-waste fitt, dus niet tot aan de taille dat kan natuurlijk niet en ook vaak bovenste knoop los, de broek hangt dan onder de buik ahw). Ik combineer die met esprit shirtjes en een leuke buikband (Miss Etam, of zelf maken van een T-shirtje) die beide kledingsstukken aan elkaar verbind. Of wat ook kan is van die zomerse hempjes eronder aan trekt  die je wat langer kunt maken aan de bandjes (ze vallen dan wat te laag bij de decolleté maar dat geeft niet). Deze komen dan onder je regulier shirt en zijn dan in feite ook een soort buikband.

Verder heb ik enkele leuke positiebroeken kunnen komen bij Miss Etam (vallen wel groot) en ik heb ook een leuke witte halflange broek gekocht gewoon een maatje groter bij Esprit. Dient prima als positiebroek en kan ik meteen weer aan na de bevalling.

Verder heb ik geen positiebovenkleding gekocht, en werk ik met spijkerjackje, jasjes en vestjes.

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan