positieve bevallingservaring?

Hallo moeders,

Ik zou graag wat positieve bevallingsverhalen horen...

Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en zie best op tegen de bevalling. Ik heb nogal wat rampscenario's in mijn hoofd. Ik weet dat dat niet slim is, daarom wil ik graag positieve dingen horen!

Wie helpt mij??? Alvast bedankt...

hoi
ik ben 10 wk geleden bevallen en bij mij is het zo gegaan.
onze dochter is geboren bij 41 wk en 2 dg en is goed gegaan.
op de avond voor haar geboorte kreeg ik weeen om 22.00 uur deze werden steeds heftiger en toen de vroedvrouw kwam zei ze dat ik een krappe 1,5 cm ontsluiting had en dat ze de volgende dag om 10.00 uur zou terug komen en dat het dan waarschijnlijk dan pas twee zou zijn. nou heb wel een vervellende nacht gehad vooral moe van het opvangen van de weeen en de vroedvrouw kwam de volgende dag wat later 10.45 uur en toen ze ging kijken had ik 10 cm en 2 pers weeen dus met spoed naar het ziekenhuis, want ik zou poliklinisch bevallen, want thuis ging dat niet. nou en een half uur later was onze dochter er en vanaf dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan was ik 1,5 uur later weer thuis met de kleine meid. de kraamverzorgster moest toen nog komen want deze hadden we in het ziekenhuis pas gebeld, nou en deze zei dat ik in bed hoorde te liggen, maar dat heb ik helemaal niet gedaan ook niet in de rest van de acht dagen, en binnen 3 dagen na de bevalling was ik met de kleine al buiten en op het winkel centrum, toen de vroedvrouw dit hoorde vond ze dat wel niet zo goed, maar ik voelde mij prima en nog steeds.
ook heb ik maar 1 dag last gehad van toe schieten van mijn borsten (geef flesvoeding op eigen keuze) en heb ook nauwelijks last gehad van vloeien.
nou alles gaat nog steeds prima ook met de kleine meid gaat alles naar wens is overal erg vloot bij.
lachte al bij 3 wk slaap de nacht al door met 2 wk en huilt bijna nooit is erg vrolijk ,tevreden ,slaapt goed en het is een heel mooi fijn poppetje. met de geboorte woog ze 3114 gr en was 49,5 cm en 2 wk geleden 4759 gr en 57,5 cm en heeft toen ook haar eerste prikje gehad, waar ze nauwelijks last van gehad heeft.
nou ik hoop dat deze bevalling positief genoeg is voor je en dat je je wat minder zorgen gaat maken en ik hoop dat je net zo`n fijne bevalling als mij mag meemaken.
heel veel sterke en succes met de laatste loodjes en de bevalling
liefs astrid

hoi,
ik ben 6 weken geleden bevallen en zag er ook er tegen op.
was bang voor het onbekende omdat de eerste met een keizersnee is gehaald.
op woensdagavond om 22:00 uur kreeg ik de eerste weeen.
was net tien minuten thuis toen het begon.
ik had rug en been weeen en had zo iets van ik ge nog even liggen en kijken of ik nog wat kan slapen.
slapen kon ik niet ,maar uit rusten doe je wel iets.
om 4:00 uur braken de vliezen en ben toen naar het ziekenhuis gegaan, maar de weeen deden nog niet veel en het duurt 24 uur of langer een bevalling werd er gezegd dus weer naar huis.
om half acht had ik ze om de minuut en ben ik weer naar het ziekenhuis gegaan en daar gebleven.
ze konden niet kijken hoe veel onsluiting ik had ,omdat de vliezen gebroken waren doen ze dat liever niet meer wegens infectie gevaar.
ben onder de douch gegaan om de weeen beter op te kunnen vangen.
dat lukte want been en rug weeen zijn niet prettig.
ik kreeg later die dag een infus om de weeen nog sterker te maken en een prik voor de pijn die je hebt.
ik kreeg op een gegeven moment het idee dat ik naar de wc moest en toen keek de verloskundige en ik had al 10 cm dus ik mocht persen.
ik had drie pers weeen en onze dochter was geboren.
ik heb 8 min persweeen gehad.
als je je baby op je hebt liggen dan voel je de pijn niet meer en ben je het ook al weer vergeten.
nooit gelooft daar in maar het is echt zo.
onze dochter was 48 cm en 3365 zwaar.
nu is ze 54cm en weegt ze 3970.
het gaat hard maar ik geniet elke dag van haar.
ik heb voor de bevalling me ook druk gemaakt ,maar het is me 100% mee gevallen en ik kijk er met een goed gevoel op terug.
wees niet bang voor de bevalling het komt zo als het komt en iedereen beleefd het anders.
ik zal zeggen geniet er van ondanks de pijn want die heb je tijdens de bevalling wel, maar wat er uit komt is het meer dan waard geweest.
heel veel succes met je bevalling.
groetjes mirjan

Hallo,

Ik las je verhaal en dacht zal je even een hart onder de riem steken. Je moet eigenlijk niet te veel naar al die verhalen luisteren. Je kunt gewoon echt niet voorspellen hoe het gaat. Ik ben bijna 2 jaar geleden bevallen van een dochter en moet je eerlijk zeggen dat het geen pretje was. Maar mijn vriend en ik hebben pas besloten voor een tweede kindje te gaan en ik moet je zeggen dat het alweer kriebelt hoor. Je moet het gewoon op je af laten komen en niet te druk maken, je overleeft het echt wel. Ik wil je wel veel succes wensen en geniet maar van je kleine kindje.

idd niet al te veel naar andere verhalen luisteren, tuurlijk is het leuk om bevallingsverhalen te horen vind ik zelf ook maar de een ervaard het als een hel en de ander vind het een eitje, zelf ging ik er vanuit dat het ongelooflijk veel pijn zou doen en het allemaal heel lang zou duren.
uiteindelijk heeft mijn bevalling 9 uutjes geduurd en ik vond het heel erg meevallen doe het morgen weer, zeker als je ziet wat je er voor terug krijgt.
misschien is het me ook meegevallen doordat ik het allemaal pijnlijker had verwacht.
heel veel succes, en niet te veel erover nadenken gewoon doen.

Hallo,

Bedankt allemaal voor de steun en positieve verhalen! Het doet me echt goed om te horen dat het ook mee kan vallen.

Ik probeer er maar niet zoveel over na te denken, maar hoe dichterbij het komt, hoe spannender. Het is eng om niet te weten wanneer en hoe het gaat beginnen en vooral hoe het voelt.

Ik kijk wel erg uit naar het moment dat ik mijn baby eindelijk kan zien...

een groot deel van de rampscenario's waren ook op mij van toepassing en ik ga ze niet eens vertellen want wat heb jij eraan. Maar toch denk ik er heel positief aan terug omdat ik door alle rampen heen begeleid werd door erg goede en lieve mensen. Dat scheelde echt alles. Ik had me vantevoren wel georienteerd op welk ziekenhuis ik zou nemen als ik daar onverhoopt heen zou moeten, en ik heb toen op aanraden van mijn verloskundige een ziekenhuis gekozen wat zij dacht dat het best bij mij zou passen, en ze had helemaal gelijk. Ik ben ook 37 weken en moet deze keer zeker in het ziekenhuis bevallen maar weet zeker dat wat er ook gebeurt, die mensen mij goed gaan behandelen. Ik vind dat ook heel fijn om dat vantevoren te weten. Misschien kan jij je ook een beetje orienteren en dan voel je je misschien wat zekerder.
Groetjes

Weet je meid ik was ook heel bang voor de bevalling en het enige wat mensen kunnen vertellen dat is over de pijn die ze voelde en dat de bevalling lang duurt en allemaal van die dingen. Het doet ook pijn dat zal ik niet ontkennen maar als je je baby een maal in je armen hebt ben je het al weer vergeten. Dan heb je weer zoveel kracht en het gevoel wat je dan hebt is niet te beschrijven. Het is gewoon een wonder als je ineens zo'n levend mensje in je armen hebt. Heel veel succes met je bevalling, luister naar geen verhalen meer want daar heb je niks aan. Daardoor ben ik ook heel erg bang geworden. Er zijn genoeg vrouwen met meerdere kinderen en dat zouden ze echt niet doen als de bevalling echt zo'n drama was.

Terug
Bovenaan