positieve ervaringen gevraagd

A

Anoniem

Guest
Mijn man en ik hopen nu 9 maanden op een zwangerschap, maar ook nu zijn de eerste tekenen van de menstruatie er. Het lukt gewoon niet. We hebben echt genoeg vrijpartijen, leven gezond en ik heb een hele duidelijke en voorspelbare cyclus van 27 dagen. Onze eerste kwam onverwacht en nu lukt het dus niet, dat maakt mij zo ontzettend onzeker. Wat is er mis met ons? Zijn er hier dames die ook positieve verhalen kunnen delen, over zwangerschappen die na 9, 10, 11 maanden toch kwamen? Ik heb zo hard een beetje vertrouwen nodig. (BTW loslaten heb ik ook al twee maanden gedaan, ja het lukte zowaar, zonder resultaat) Thanks, mamace

1e kindje na 19 rondes, maar ik moet hormonen gebruiken. 2e kindje kwam na 1 ronde hormonen (oudste 7 rondes hormonen) Nu heb ik 1 november 2012 mirena laten verwijderen en heb nu 2rondes hormonen gehad. Dus deze keer alweer 10 maanden op weg. Na een jaar kun je naar de huisartsen voor een verwijzing naar een gyn. Dus nog even geduld, hoe moeilijk dat ook is. Maar het kan zeker nog.

9 maanden is voor jou gevoel lang...maar dat is het echt niet. Het evt bevruchte eitje...moet ook nog de weg naar de baarmoeder vinden en gaan innestelen. Bij de innesteling schijnt het vaak mis te gaan. Een vriendin van mij heeft 9 miskramen gehad. Elke x tijdens de eerste ronde zwanger. Volgens de arts was dat de oorzaak. Zij was zó vruchtbaar dat ze van elke "half gare" sperma cel zwanger werd. De natuurlijke selectie kwam bij haar pas laat op gang.
Wij zijn nu voor de 3e bezig.
De 1e kwam naar 4 maand... de 2e in 1x en ik ben nu "al" 9 maand bezig. Mijn zus bijv deed over de 1e bijna 2 jaar. En de 2e na 3 maanden.
Voor je gevoel is het lang. Maar het is zo'n wonder dat het echt niet raar is dat het soms wat langer duurt.
Dit vond ik ooit eens op de website 'zwanger":
* De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

Suc6!

Die verhalen hoor ik dus zo vaak. Bij de eerste duurde het heel lang en de tweede kwam zo. Bij ons is het dus 'hopelijk' andersom. Maar jij hebt dus medische hulp nodig, supertje? Ai... die percentages zijn niet erg hoopgevend. Als ik niet bij die 70% hoor, dan hoop ik dat ik straks wel bij die 80% hoor. Al is de kans dus aanzienlijk kleiner om zwanger te worden in het tweede helft van een jaar.

Jullie ook allebei succes. Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten.

Je moet het anders zien denk ik. Bij een klein percentage duurt het langer dan een jaar. Je hebt een keurige cyclus, dus daar ligt het niet aan. Ik heb zelf geen cyclus, vandaar de hormonen. Geduld is het toverwoord. Maar dat valt niet mee. Iedereen wordt het liefst gelijk zwanger, maar zo gaat het nou eenmaal niet. Wat blabla al zegt, het blijven wonderen.

Je zal tarwekiemolie kunnen proberen? Google maar es. Verder toch proberen los te laten (gedurende een aantal maanden). Ik word alleen maar zwanger als ik op vakantie ben.... Dan ben ik er echt niet mee bezig, maar aan het ontspannen. Binnen een jaar zwanger is weggelegd voor 80 % van de vrouwen, misschien ben je er dit keer niet een van. Bij mijn moeder duurde de tweede laaaaang, ruim anderhalf jaar. De derde echter binnen drie maanden. Het kan allemaal.

Succes!

Hier een positief verhaal. 1ste en 2de kwamen zo goed als in een keer. Toen we voor de derde gingen duurde t 9 maanden.
Werd er -net als jij- heel onzeker van. Was er nu iets mis? Waarom lukte het niet?
Dit forum hielp om t lekker van me af te schrijven.
En een bezoekje aan de huisarts maakte mij duidelijk dat t heel normaal is. En dat bovendien de kans dat t lukt groter is al je al een of meerdere kinderen hebt.

Hou dus moed!!! T komt echt wel goed. En
Als je eenmaal zwanger bent ligt deze onzekere tijd zo weer achter je.

Ik heb trouwens ook acupunctuur gedaan. Of dat echt werkt of gewoon toeval is weet ik niet maar t gaf mij iig het idee dat ik er zelf ook nog wat aan kon doen.

Heel veel succes en hou vol!!

Groetjes mama3007

Heel begrijpelijk die onzekerheid als het voor jou zo lang duurt,
Mijn ervaring is gelijk zwanger met als resultaatbeen miskraam.
Nu gelukkig onze tweede op komst.
Niet leuk om te horen maar ik hoopte stiekem weleens op een maandje niet zwanger dus ook geen miskraam.
Wat bovenstaande vrouwen zeggen is zo waar. De vraag een keer wegleggen bij de huisartsbkan natuurlijk nooit geen kwaad. Doe vooral wat je gevoel jou ingeeft.

Succes!!

Terug
Bovenaan