Positieve ovulatietest maar nog geen stijging in temperatuur. Wie snapt het?

Hoi ,meiden,

Hier even een vraagje van mij! Dit is de eerste maand dat ik ovulatietesten heb gebruikt en afgelopen dinsdag was mijn ovulatietest positief! Dus wij gelijk aan de klus, maar vanmorgen toen ik ging temperaturen was mijn temperatuur niet hoger als de dagen ervoor. Moet ik dan morgen mijn verhoging krijgen? (want na je eisprong schiet je 0,4 graden omhoog). Verder heb ik gisteren ook een ovulatietest gedaan en die was negatief. Weet iemand of ik nou wel of niet mijn eisprong gehad heb?

Alvast bedankt.

Gr.
Baby09

Hoi,

Een ovulatietest is ongeveer 24 uur lang positief. Het kan  dus  goed zijn dat je test dinsdag positief was en gisteren niet meer. 24-48 uur ná je LH-piek (en dus je positieve ovulatietest) springt je ei. Pas dáárna stijgt je temperatuur. Dat zou dus best  morgen kunnen zijn.
Tempen is dus een goede manier om uit te zoeken of je een normale cyclus mét ovulatie hebt. Maar om gericht te kunnen 'klussen' heb je ovulatietests nodig, want wanneer je temp oploopt ben je daarmee  net te laat.

Succes!
Betje.

Plus de temperatuur-methode is niet zo betrouwbaar. Althans de meting zelf niet.
Oorthermometers werken dramatisch. 5x meten en je hebt soms 5 verschillende waarden. En rectaal: sommige mensen hebben van zichzelf al een beetje een schommelende temp dus je kan hem dan best missen.
Ik denk idd dat de ovulatietesten het wel goed aangaven

Elke

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Alleen nu weer het volgende. Dinsdag had ik een positieve ovulatietest. Gisteren negatief, en vandaag toch nog maar 1 gedaan en die was weer positief!! Wat nu?

Iemand dit ook al eerder meegemaakt?

liefs baby09

Hoi ,

Ik zou gewoon gaan klussen.
Niet teveel mee bezig zijn,veroorzaakt stress.
Als de test nu positief is gewoon lekker om de dag klussen,dan heb je de meeste kans.

groetjes steenbokje

Hoi.

ff een reactie op de reacties zelf themperatuur ik ook en zit   met het zelfde probleem.

En gebruik ook ovulatie testen heb zelfs een mail gestuurd naar het bedrijf en wat blijkt nou:
als de ovulatie test positief is duurt het 24 tot 48 uur voor het goeie moment want je hersenen geeft een bepaald stofje af waarop de ovulatie test op reageerd.
En mijn themperatuur stijgt pas aan het einde van mij cyclus.
Themperaturen ben ik ook niet echt in thuis en klopt bij mij niets van maar toch wordt het gehanteerd bij de huisarts als je een jaar bezig bent dan krijg je zo`n kaart en dan drie maanden themperatuur en dan terug komen en toen werd ik doorgestuurd naar de gynocoloog en ook dan moet ik ook weer   die themperatuur kaart meenemen en zag dat iemand zei dat hij niet betrouwbaar was maar waarom dan de arts deze wel handteren weet ik niet want ik ben ook niet   echt van het themperaturen voor mij ook niet bedtrouwbaar.
Succes

Terug
Bovenaan