Positieve test, angsten, wat te regelen, eerder een miskraam bij 3 weken zwanger

<p>Hallo allemaal, </p><p>Eerder zag ik dus wel topics langs komen van oudersvannu, maar kon helaas niet mee praten. Nu ben ik in de war en wil ik zelf even een topic starten en met jullie praten en gevoelens delen :) </p><p>Vandaag heb ik getest, 3 dagen voor nod en zag een licht streepje wel een duidelijk streepje. Blij, emoties, stress, paniek alles gaat door me heen. Ik ben 27 jaar en meer als ready voor een baby (heb zelf ook pedagogiek gestudeerd en enorme interesse in groei en ontwikkeling van kind en jeugd) </p><p>Nu is het zo dat ik afgelopen september zwanger bleek te zijn, heel vroeg pas 2-3 weken. Binnen een week veranderde mijn roze wolk in een duistere omgeving, ik had lichte bloedingen tot het loslaten van het vruchtje toe. Het was een hele zware tijd voor mij en mijn partner. <br /><br /></p><p>Nu ben ik hartstikke blij met een lichte streepje maar ben enorm geobsedeerd, het is natuurlijk ook veels te vroeg om echt iets te zeggen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? <br />Hebben jullie eerder na een miskraam (wat een stom woord) een positieve test gehad hoe ging je er mee om, hoe ging je om met angst gevoelens en drukte in je hoofd ( want ik denk er nu al de hele dag aan) </p><p>Alvast bedankt lieve mommy (to be) ‘s❤️</p>

Hoi,
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik heb in oktober in miskraam gehad en ik ben nu 5 weken zwanger. Ook ik schoot gelijk in de paniek. Direct VK gebeld en ik mocht gelijk bloed prikken om mijn HCG waar de te meten. Die was 1113 afgelopen dinsdag en vrijdag was deze 3249. Dus dat was erg goed en dat gaf toch wel een beetje rust. Volgende week maandag de eerste echo en als dan alles goed is zal de angst weer een beetje minder. Ik raad je aan om ook je Vk te bellen en je angsten aan te geven.
Heel veel succes en nog van harte gefeliciteerd.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met miskramen maar ik ben zwanger van de 3e en heb me de eerste 12 weken ook enorm onzeker gevoeld omdat ik echt helemaal nergens last van had. Met 7 weken een vroege echo gehad met een sterk kloppend hartje en een vk die zei dat het bijna niet mis kon gaan maar was iedere x weer opgelucht als ik dan het hartje weer hoorde kloppen met controle. Nu 20 weken en voel ik haar iedere dag druk zijn dus dat neemt de zorgen eindelijk weg.

Heel veel sterkte en fijne zwangerschap

Bedankt voor je bericht! 

Hartelijk gefeliciteerd wat fijn om te horen dat je dan ook meteen naar de vk kan. Dit moet ik even uitzoeken dus welke vk ik kan dan kies. Waar heb jij bijv op gelet bij het kiezen van vk? 
En wat zijn de waardes ook mooi gestegen en fijn dat je al een echo had lijkt me een enorme opluchting, bedankt voor je advies ik ga er mee aan de slag! ?

Wat leuk dat je nu zo opgelucht bent en je krijgt dus een meisje gefeliciteerd! Bedankt voor je bericht, doet me goed om zo jullie verhalen ook te horen. Mag ik vragen waarom je bij de derde vooral onzeker was?  

Ik had eerst gekozen voor VK in de buurt. Gewoon makkelijk dacht ik. Maar met mijn eerste zwangerschap toen ik bloedverlies had deed ze er erg luchtig over. Dacht oké zal wel. Bel de dag erop met de melding dat bloedverlies erger wordt en meteen riep ze “oké dan ga ik je uitleggen hoe het vruchtje uitziet als het afkomt”. Vervolgens had een vriendin van mij een VK aangeraden waar zij tevreden over was. Toen heb ik direct die andere VK gebeld uitgelegd over mijn bloedverlies. En meteen kon ik langs komen voor een echo. Dus wat ik heel erg belangrijk vindt is dat er naar mij geluisterd wordt. Nu ook met deze zwangerschap laten ze me direct bloedprikken meteen een zo vroeg mogelijke echo ingepland om gerust te stellen.

Hoi! Ik heb zelf begin december een miskraam gehad en ben gelijk de maand erna weer zwanger geworden (nu 12 weken). Ik snap je stress heel goed, ik kon ook echt niet genieten van het idee in het begin. Ik heb echt extreem veel afleiding gezocht (veel werken, klussen in huis, sporten) en was met 7 weken bij de vroege echo heel blij met het kloppende hartje. Maar eerlijk: Echt relaxter ben ik sinds de termijnecho. Want toen zag ik het gewriemel van het kleintje in mij en dat icm het hartje maakte me voor het eerst echt blij en ook emotioneel.
Ik denk dat acceptatie van je gevoel nu heel belangrijk is. De spanning mag er zijn. praat er veel over met je partner maar miss ook met anderen die je het al wilt of kunt vertellen en zorg dat je een vlk vindt die goed luistert en je gevoel serieus neemt.

In elk geval: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop echt van harte dat je deze keer een positieve tijd in gaat. Liefs!

Hoi! Wat fijn dat je zo snel daarna weer zwanger bent geworden! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Indd ik moet het even accepteren maar durf eerlijk gezegd nu nog niet heel blij te zijn, bij de vorige was ik dus heel blij en had teveel emoties. Nu probeer ik het een beetje tijd te geven en met mijn gevoel mee te gaan. En pas na vk/ bloedprikken etc vooral heeel blij te kunnen zijn. Mijn partner heb ik het nog niet verteld, hij heeft nog 2 examens en is 20 maart jarig, mocht alles dus goed gaan wil ik dan op zijn 30ste een suprise doen dat hij papa wordt?. Tot die tijd moet ik dan wel zien te liggen dat ik mijn periode heb gehad (eigenlijk over 3 dagen) 

Terug
Bovenaan