Positieve test... en nu?!

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op dit forum, en nog redelijk overdonderd typ ik ook dit berichtje... vanmorgen namelijk een positieve zwangerschapstest!!</p><p>Omdat het eigenlijk pas onze "eerste ronde" was en ik er ook niet echt in geloofde dat het nu al raak zou zijn, moet ik wel even heel erg wennen aan het idee! Ja, ik ben blij! Maar wow... en nu??</p><p>Ik heb helemaal nergens last van! Gisteren was ik wel met vlagen een beetje misselijk, en mijn vriend grapte "ben je zwanger"?? Omdat ik eigenlijk al verwacht had maandag mijn menstruatie te krijgen.. en ik toch voor de zekerheid wel wilde weten of ik vanmiddag bij de kerstborrel dat glaasje champagne wel kan nemen... vanmorgen dus die test gedaan. En toen stond het daar dus: twee streepjes! <br /><br />Ik heb vanmorgen mijn huisarts gebeld, en voor maandagochtend een afspraak gemaakt. En dan zien we dus wel verder... :)<br /><br />Hoe hebben jullie die eerste weken ervaren? En is het gek dat ik nu ook erg overdonderd ben en nog niks voel qua kwaaltjes?? Behalve dat mijn geur wat sterker is... maar niet misselijk, geen pijn in borsten etc... <br /><br />Vraag me wel af hoe ik nu onder die champagne uit moet komen vanmiddag! ;) Gekke dag! </p>

Gefeliciteeeerd!!Ik was ook opeens helemaal zenuwachtig met de positieve test in handen!Je hoeft helemaal niet langs de huisarts hoor. Die gaat toch niks doen.Ik had een week gewacht en toen de verloskundige gebeld voor een afspraak

Gefeliciteerd!Ik denk dat je niet de enige bent die verast was met een positieve test. Ik had m ook nog niet zien aankomen (ben nu 15 weken zwanger). Ik was het weekend heilig van overtuigd dat ik gewoon ongesteld zou worden. Die Dinsdag kwam mijn NOD niet en tja. Toen was ik toch zwanger. Ik had dat weekend gewoon een lekker rood wijntje gedronken. Anyways, in dat stadium kan een glaasje alcohol nog geen kwaad omdat je 'kindje' leeft van het vruchtzakje. En is niet verbonden met een navelstreng, en zo krijgt hij/zij nog niks van wat jij eet/drinkt binnen. Een glaasje bubbles zou nog geen kwaad kunnen. Persoonlijk zou ik het glaasje bubbles wel laten staan, als ik wist dat ik zwanger was. Gewoon het idee, denk ik. Je mag natuurlijk zelf beslissen wat je doet ;-) Ik weet niet of je normaal wel altijd meedrinkt en je collega's vragen kunnen stellen? Dat wordt dan het lastigste deel, denk ik. Want ik neem aan dat je het nog niet wilt bekend maken? 

Hoi EPG en G-G,

Dank je wel voor jullie reacties! Fijn om hier dit soort emoties te kunnen delen! Want, inderdaad, wil dit nog niet aan de grote klok hangen! Jullie trouwens ook nog gefeliciteerd! 

Ik had toevallig de afspraak met de huisarts als staan, voor het bevolkingsonderzoek bmhk (ben pas 35 geworden en kreeg de oproep); heb vanmorgen dus maar gebeld dat ik nu voor iets anders kom! ;) 

Ja, op zich is het wel gebruikelijk dat ik altijd wel een glaasje mee drink; we hebben vanmiddag ook een presentatie en afronding van een project wat onder mijn leiding valt,.. dus zou het "logisch" zijn om daarop wel mee te proosten, maar inderdaad, met deze wetenschap voelt dat niet goed en zal ik hem wel stiekem aan de kant zetten met de smoes dat ik niet zo lekker ben ofzo... ;) 

Gefeliciteerd! Wat een mooi cadeau aan het einde van dit jaar. De eerste weken heb ik als zeer spannend en stressvol ervaren. Je voelt niks,  kwaaltjes komen en gaan (dus juich niet te vroeg dat je geen kwaaltjes heb, wacht maar tot week 6 ?) en er kan van alles nog misgaan. Maar probeer tegen je zelf echt te zeggen dat de kans dat het misgaat zo ontzettend klein is... Ik ben namelijk echt bang geworden die eerste weken waardoor ik amper heb kunnen genieten. Misselijk (In vlagen) , zere borsten, vreselijk moe en het dan met niemand echt kunnen delen... Niet om je te laten schrikken maar wees je bewust dat je ook nog bloedverlies kan krijgen. Dit kan allerlei kleuren hebben. In mijn geval had ik in week 6 en week 9 een week bruin bloed verlies. En hoe hard ook; de verloskundige kon mij hierin niet helpen. Ze zei de kans dat het misgaat is aanwezig, maar bloed verlies komt bij 50% van de zwangeren voor dus het kan ook goed gaan. Inmiddels 34 weken zwanger dus het is gelukkig goed gegaan. MAAR je kan ook fluitend door de eerste weken heen gaan, er zijn zat vrouwen die nergens last van hebben en ook geen spanning ervaren. Dit ligt ook aan je eigen ervaringen in het verleden (ik had bijvoorbeeld al een missed abortion gehad dus vandaar mijn paniek) en hoe je er mee omgaat. Ik kan je aanraden om ook alvast op zoek te gaan naar een verloskundige, kijk hierbij ook eerst bij je verzekering of deze verloskundige wel vergoed wordt in 2019,  soms verlengen ze hun zorgcontracten niet. Dat is een mooi klusje voor het weekend, waarna ik maandag wel gelijk naar die praktijk zou bellen voor een afspraak. Ik lees en hoor zoveel meiden die nu zwanger zijn dat ik denk dat er een wachttijd is, dus hoe eerder je belt hoe beter. Voor je borrel: de klassieke blaasontsteking/Antibiotica  kan je gebruiken,  je kan zeggen dat je een griep voelt aankomen en graag fit de feestdagen in wil of je kan zeggen dat je partner vanavond een borrel heeft en jij al had beloofd zijn bob te zijn. Ook kan en mag je gewoon nee zeggen, alcohol is geen verplichting ?Sorry voor het lange verhaal. Heel veel voorpret plezier dit weekend en geniet ervan 

Gefeliciteerd! Even voor de praktische zaken: eigenlijk hoef je geen controle te doen bij de huisarts, want die kan toch niks voor je doen. Je kunt beter de verloskundige bellen met het goede nieuws en een intakegesprek inplannen ;) Bij ons plannen ze dan ook meteen de eerste echo in of geven het telefoonnummer van het echocentrum, wij hebben rond 8 weken altijd een eerste echo, om de spanning eraf te halen vóór de termijnecho. Ik heb afgelopen zondag ook positief getest (tweede kindje) en heb met mijn man besproken wat mijn excuses gaan worden met kerst: kerstavond ga ik wel gewoon champagne 'drinken', oftewel: ik neem ZOGENAAMD een slok (mond dicht houden) en laat tussendoor mijn man meenippen haha. Dat doen wij wel vaker, dus bij ons komt dat niet raar over. Eerste en tweede kerstdag zeg ik gewoon dat ik nog een soort-van kater heb van de vorige dag, omdat ik de vorige dag genoeg gedronken had, dat ik even geen alcohol hoef te zien. We willen met oud en nieuw het tegen onze ouders zeggen, dus ik hoef ook echt alleen de kerstdagen door te komen. Het antibiotica verhaal is ook altijd een goede, of zeggen dat je de BOB bent (als dat opgaat tenminste). Of je hebt gewoon even een keer geen zin in een wijntje, dat kan toch ook?! Qua klachten heb ik ook nog niet zo veel. Regelmatig krampjes of steken onderin en met name in de avond (of als ik rustig even op de bank zit) gespannen / pijnlijke borsten. Oh en meer honger. Maar dat is het echt, en niet eens ieder moment van de dag! Misselijkheid is gelukkig nu nog ver te zoeken, maar met mijn vorige zwangerschap kwam die met 5,5 week om de hoek kijken en heb ik tot en met 16 weken boven de wc gehangen... Zo zie je maar weer dat je hormonen ieder moment om kunnen slaan!

Gefeliciteerd! Bij mij idem, eerste ronde direct zwanger en flink overdonderd, pas na het zien van de eerste echo besefte ik dat het echt zo was en ik blij mocht gaan zijn, mijn man bleef ook tot de echo vol houden dat alle testen kapot waren en ik schijnzwanger (haha)  De eerste 8 weken super fit, nergens last van.. maar die kwaaltjes komen vanzelf (helaas) Klachten zijn ook echt bij iedereen anders, ik heb helaas van week 10 tot mijn 20e week uiteindelijk overmatig gebraakt, kan nog steeds niet tegen luchtjes en ook de bandenpijn is begonnen maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn he..Geniet er maar lekker van en hopelijk doorloop je jou zwangerschap goed en met weinig tot geen kwaaltjes :) 

Hoi Wila, JamieJW en Gebruiker10097353, dank voor jullie reacties! @Wila; Geen sorry voor je lange verhaal! Fijn juist! En wow, 34 weken, bij jou schiet het al op dus! :)

@JamieJW; jij ook gefeliciteerd! En die tip van champagne proosten en mond dichthouden heb ik gisteren op de kerstborrel gebruikt! Werkte prima! Verder iedere keer m'n glas vakkundige 'weggemoffeld' en zo dus de dag met alle kerst/kantoor en proostverplichtingen doorgekomen! 

Toen ik thuis kwam was ik wel kapot! 

@Gebruiker; hoe ver ben je inmiddels? En ja, die ontkenning van manlief is ook wel herkenbaar! Althans, hij verkeert (ook) nog een beetje in shock! 

Ik heb vanmorgen contact gehad met een verloskundigenbureau, en op 21 januari a.s. hebben we onze eerste echo.. Vind het spannend! Merk wel dat ik wat emotioneler ben (heb vanmorgen al 3 keer tranen gelaten, haha) en geurtjes!! Overal geurtjes!! Verder had ik vanmorgen ook wel last van hoofdpijn, maar dat is het qua 'kwaaltjes' dan ook wel. Merk ook wel dat ik het graag tegen bijvoorbeeld goede vrienden of ouders al zou willen zeggen, maar ben ook nog bang dat het misschien niet goed kan gaan, omdat het nu allemaal ook nog zo 'ongrijpbaar' is.... 

Meiden, ik wens jullie allemaal fijne feestdagen komende week! 

Terug
Bovenaan