Positieve test, maar onzeker..

Je bent gewoon hartstikke zwanger! Gefeliciteerd! 
Mis gaan kan het helaas altijd... ik ben nu ook 5 en een halve week zwanger en ben bijna dagelijks bang dat het mis gaat. 
Denk dat elke zwangere dat wel heeft. 

Geniet van je zwangerschap en niet te druk maken!

Gefeliciteerd! Ik had de eerste weken het gevoel alsof ik ongesteld moest worden, hierdoor was ik ook erg onzeker. Inmiddels een gezonde dochter van 10 weken 

Klinkt raar maar dit gevoel is negen van de tien keer heel normaal. Er gebeurt van alles in je baarmoeder ect. Zou niet te druk maken en niet teveel op internet gaan lezen erover dan word je alleen maar meer onzeker. Weet dit uit eigen ervaring haha. 

Gefeliciteerd.

Van harte gefeliciteerd met je positieve test, je bent zwanger! 

Kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend is (hier ook). Het klinkt misschien gek, maar het helpt mij om te denken: het kan inderdaad nog misgaan, maar dat kan het met 8wk ook, of 12, of 20... Of als je kindje er eenmaal is. Zorgen maken hoort er misschien een beetje bij... De kansen dat het wél goed gaat, worden wel steeds groter, en die is sowieso groter dan dat het mis gaat. 

Kun je je bezorgdheid wel delen met mensen om je heen? Het is wel heel belangrijk dat het je niet helemaal gaat opvreten. Praat, schrijf, teken, huil... maar geef lucht aan de spanning. (ik zeg dit ook even tegen mezelf ;-))

Ik wil je zeker niet ontmoedigen. Mis gaan kan het altijd. 5 jaar geleden had ik ook een positieve test in handen. Maar toen het eenmaal tot me was door gedrongen dat ik zwanger was ging het mis. Ik was toe ongeveer 5 weken zwanger. Nu zit ik in de wachtweken tot een zwangerschapstest na een tp van een embryo uit een icsi behandeling. Nog een kleine week. Dan mag ik testen. Hoop op een goede uitslag. 
Wat ik wil zeggen is. Probeer te genieten. Want dit pakken ze je niet af. Na mijn miskraam weet ik immers wel dat ik zwanger kan worden. Ik hoop voor jou dat het blijft zitten tot het eind van de zwangerschap en dat je een gezond kindje mag krijgen.

Terug
Bovenaan